سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ با اجرای اقدامات آبخیزداری:

امنیت نسبی هشت هزار روستای در معرض سیلاب

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت : با اجرای طرح ها و اقدامات آبخیزداری هشت هزار روستای در معرض سیلاب با ظرفیت سیل گیری به امنیت نسبی رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، پرویز گرشاسبی افزود با این حال هنوز پنج تا شش هزار شهر و روستای دیگر در معرض تهدید سیل وجود دارد که نیازمند اجرای طرح های جدی در این حوزه است .

او افزود: در بیش از 250شهر در معرض تهدید سیل نیز تاکنون اقدامات خوبی برای جلوگیری از خسارت و کاهش آثار این پدیده انجام شده است.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت : بهره برداری های نادرست از منابع و عرصه های طبیعی ما را امروز با بروز مشکلات جدی زیست محیطی در مناطق مختلف کشور روبرو کرده است .

گرشاسبی به وضع سفره های زیرزمینی آب نیزاشاره کرد و افزود : اکنون با بیش از 10 میلیارد متر مکعب اضافه برداشت در سال روبرو هستیم .

او میزان فرسایش خاک در کشور را بطور متوسط بیش از 16تن در هکتار اعلام کرد و افزود : از 164 میلیون هکتار وسعت کشور 125میلیون هکتار آن در قلمرو فرسایش خاک و مابقی درمعرض فرسایش بادی و آبی قرار دارد برخی مناطق هم هر دو و یا هر سه پدیده را با هم دارند.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت : با تاکید براجرای طرح های آبخیزداری گفت : اجرای این طرحها بطور متوسط در هر هکتار افزون بر جلوگیری از جاری شدن سیلاب ها موجب تولید 530 متر مکعب آب ، کاهش هشت تا 10تنی فرسایش خاکی ، کم شدن رسوب ورودی به مخازن سدها به میزان 3 و نیم تا پنج تن ، افزایش تولید علوفه به میزان 100کیلو گرم در هر هکتار می شود/س.

برچسب ها: سیلاب ، آبخیزداری ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.