سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

کسب رتبه برتر کشوری توسط کشاورزان اردبیلی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 2 کشاورز استان اردبیل در بخش زراعت گندم و سیب زمینی توانستد رتبه های برتر کشوری را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عادل عبد ایمانی در مراسم تجلیل از زارعان و تولیدکنندگان برتر اردبیل افزود: با توجه به برگزاری المپیاد منتخبان کشاورزی و تولیدکنندگان برتر کشوری در 22 رشته کشاورزی با ارزیابی های انجام شده، جوان محمدی در تولید محصول گندم آبی و محمد نیکنام در تولید محصول سیب زمینی توانست رتبه برتر کشور را به دست آورد.

وی گفت: این دو کشاورز موفق استان اردبیل با بهره گیری از مدیریت جدید به زراعی و استفاده مناسب از سموم و کود شیمیایی به شکل حداقلی توانسته اند محصولی سالم، پاک و با کیفیت بالا تولید کنند و تحویل بازارهای داخلی دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل رقم تولیدی گندم را با همکاری کشاورز نمونه اردبیل 13 هزار کیلوگرم در هر هکتار و در بخش تولیدکننده سیب زمینی 33 هزار و 330 کیلوگرم تولید ارگانیک سیب زمینی را شاهد بودیم که هیچ زارعی تاکنون نتوانسته است این رتبه ها را از آن خود کند.

عبد ایمانی افزود: تولید این محصولات در استان اردبیل با توجه به شرایط کلیدی و استراتژیک از جایگاه خاصی برخوردار است به طوری که در سال های اخیر کشاورزان ما با تولید مناسب گندم و سیب زمینی توانسته اند رکورددار کشور باشند.

وی با برشمردن دلایل این موفقیت گفت: در وهله اول سعی و پشتکار کشاورزان، استفاده از راهنمایی های فنی و تخصصی، بهره گیری از نظرات کارشناسان و مروجان این بخش و استفاده از آخرین یافته های تحقیقاتی سبب شده است تا این زارعان بتوانند به موفقیت های ملی دست پیدا کنند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، رتبه ، برتر ، کشوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.