سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

مدیریت "مصرف انرژی" با سیستم های گرمایشی مرکزی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به ضرورت رعایت و در نظر گرفتن قوانین و ضوابط ساخت و ساز در زمینه نصب و انتخاب سیستم های گرمایشی گفت: موتورخانه ها و سیستم های گرمایشی مرکزی نسبت به سایر سیستم های گرمایشی در زمینه مدیریت و صرفه جویی در مصرف انرژی برتری دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛سعید غفرانی افزود: مزیت موتورخانه های مرکزی این است که می توان مصرف انرژی را در ساختمان های برخوردار از این سیستم گرمایشی به صورت یکپارچه و به صورت مرکزی هدایت و کنترل کرد.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیستم های مختلفی در بازار برای کاربردهای گرمایشی در ساختمان وجود دارد گفت: برای انتخاب سیستم های گرمایشی باید همه امور مهندسی، ضوابط و نکات فنی رعایت شود.
 
غفرانی ادامه داد: در برخی از سیستم های گرمایشی مانند بخاری های گاز سوز و پکیج هایی که به صورت غیراستاندارد و بدون در نظر گرفتن ضوابط فنی در ساختمان ها به خصوص ساختمان های با متراژ کم نصب می شوند مشکلات غیر قابل انکاری از نظر هوادهی، دودکش ها و شرایط استقرار در محیط ساختمان وجود دارد.
 
وی افزود: استفاده از نمونه های استاندارد این دسته از سیستم های گرمایشی در صورتی مجاز است که تمام ضوابط فنی موجود در مقررات ملی ساختمان در مورد آن ها رعایت شود و علاوه بر این نکات فنی و مهندسی مربوط به نحوه نصب، امکان تخلیه هوای سوخت و احتراق نیز به نحو صحیح در مورد آن ها اعمال شود.
 
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرد: مزیت مهم موتورخانه های مرکزی علاوه بر مباحث مطرح در مورد سلامتی و بهداشت محیط، در برابر سایر سیستم های گرمایشی این است که تنظیم زمان و میزان حرارت در اختیار مدیر ساختمان است و از این طریق می توان مدیریت مصرف را اعمال کرد.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.