سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای امنيت سازمان ملل در حال بررسی اعمال تحريم عليه مقامات يمنی است

شورای امنیت در حال بررسی پیش نویس قطعنامه ای به منظور اعمال تحریم هایی علیه برخی مقامات یمنی هستند که حقوق بشر را نقض کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز ، شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال بررسی پیش نویس قطعنامه ای به منظور اعمال تحریم هایی علیه برخی مقامات و مسدود کردن دارایی افرادی در یمن است که در حال ایجاد مانع یا اخلال در روند انتقال سیاسی در این کشور هستند یا حقوق بشر را نقض کرده اند.

یمن- یکی از هم پیمانان آمریکا که 25 میلیون نفر جمعیت دارد - در تلاش برای پایان دادن به حدود سه سال نآرامی‌های سیاسی است که با تظاهرات سراسری علیه علی عبدالله صالح رئیس جمهور وقت یمن آغاز شد.

علی عبدالله صالح پس از 33 سال حکومت در سال 2012 از سمت خود استعفا داد.

انگلیس روز جمعه پیش نویس قطعنامه ای را در میان 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد توزیع کرد که سبب ایجاد کمیته تحریم به مدت یک سال به منظور قرار دادن نام افراد و شرکت‌های یمنی در فهرست سیاه می شود.

در این پیش نویس به نام هیچ یک از مقامات یمن که قرار است هدف تحریم قرار گیرند، اشاره نشده است.

شورای امنیت پیشتر درباره گزارش‌هایی در ارتباط با دخالت "علی عبدالله صالح "و "علی سلیم البیض" معاون سابق رئیس جمهور یمن در امور این کشور ابراز نگرانی کرده بود.

در ماه نوامبر، جمال بن عمر مشاور ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن افراد وابسته به علی عبدالله صالح را به مانع تراشی و ایجاد اختلال در روند برگزاری مذاکرات آشتی ملی با هدف تکمیل توافق نامه روند انتقال قدرت که سبب کناره گیری صالح از قدرت شد، متهم کرد.

در پیش نویس انگلیس آمده است :« روند انتقال قدرت مستلزم تغییر وضعیت مربوط به دوران ریاست جمهوری علی عبدالله صالح است » . 

در این پیش نویس تأکید شده است بهترین راه حل ، راه حلی « صلح آمیز و جامع است و روند انتقال قدرت سیاسی در یمن باید درخواست های مشروع مردم یمن را بر آورده سازد.»

چندین دیپلمات - در حالی که خواستند نامشان فاش نشود - ماه گذشته اعلام کردند به نظر می رسد همه اعضای شورای امنیت آماده همکاری برای اعمال رژیم تحریم های جدید علیه یمن هستند.

ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اوایل این ماه اعلام کرد :« واضح است که شورای امنیت باید نشان دهد که نباید از هدف مربوط به گفتگوهای ملی عقب نشینی کرد و شورای  امنیت به حمایت از روند انتقال سیاسی مثبت و این تغییر ادامه می دهد.»

عبد ربو منصور رئیس جمهور موقت یمن در تلاش برای بازگرداندن ثبات به یمن با چالش های دیگری رو به رو بوده است ، کشوری که با عربستان سعودی - بزرگترین صادرکننده نفت در جهان - مرزی طولانی دارد.

یمن همچنین در تلاش برای مقابله با مطالبات جدایی طلبان در جنوب این کشور برای استقلال و سرکوب شورشیان حوثی است که می خواهند کنترل خود را بر شمال یمن افزایش دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.