به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران
به نقل از فرانس 24، بر اساس شاخص مدیران خرید موسسه ارائه خدمات مالی و تجاری
مارکیت، یعنی میزان خریدی که مدیران هر شرکت تولیدی سفارش میدهند، رشد تولیدات
کارخانهای که بر اساس اعدادی از یک تا 100 واحد اندازهگیری میشود، در ماه فوریه
در چین به 48.3 واحد در برابر 49.5 واحد در ماه ژانویه رسید.
این شاخص به طور کلی آهنگ افزایش یا کاهش رونق اقتصادی در بخش صنایع و کارخانهها را در هر کشور و منطقه اقتصادی بر اساس میزان خدمات، سفارشهای جدید و تولید نشان میدهد و برای پیش بینی فراز و نشیبهای تولید ناخالص داخلی کشورها و مناطق اقتصادی در کوتاه مدت به کار برده میشود.
اگر رقم این شاخص، بالای 50 واحد باشد به
معنای آن است که در این بخش توسعه و رونق وجود دارد و اگر رقم آن پایینتر از 50
واحد باشد به معنای افت رونق اقتصادی در بخش مربوطه است.
کارشناسان میگویند تعطیلات سال نو چینی که فعالیتهای اقتصادی را تا حدودی تعطیل میکند، در کاهش این شاخص دخیل بوده است.
انتهای پیام/