سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلامت دغدغه اصلي مسئولان کشور است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه در حال حاضر مسئولان کشور سلامت را به عنوان دغدغه اصلي مي دانند و در اين زمينه همسو هستند، اظهار داشت: ‌بايد از اين فرصت پيش آمده به نحو مطلوب استفاده و مشکلات اين حوزه را کم کنيم.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر مصطفي مهرابي بهار با اشاره به اينکه داشتن معيار مشخص يکي از مهمترين شاخصها در بحث نظارت به شمار مي رود، اظهار داشت: ‌تا زماني که تعرفه هاي بخش درمان به صورت واقعي تعيين نشده باشد نمي توان انتظار داشت که در اجراي برنامه هاي نظارتي موفق عمل کرد.

وی به سهم ناچيز سلامت از درآمد ناخالص ملي اشاره کرد و گفت: ‌در حال حاضر سهم بخش سلامت از ناخالص ملي شش درصد است در حالي که اين ميزان در برخي از کشورها بالاي 15 درصد و در کشورهاي متوسط 10 درصد است.

دکتر مهرابي بهار با بيان اينکه در حال حاضر سرانه درمان هر فرد در کشور 14.300 تعيين شده است، خاطر نشان کرد: ‌اين ميزان تنها براي درمان يک دوره سرماخوردگي تعيين شده است و اگر فرد در طول سال نياز به خدمات تخصصي همچون استنت گذاري، آنژيوگرافي و پروتز نياز داشته باشند بايد سهم سرانه يک جمعيت را به يک فرد اختصاص داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکي مشهد تاکيد کرد: برنامه ريزي ها بايد دقيق تر شود و تعرفه هاي واقعي در بخش درمان وضع شود.

 بيشتر مراکز درماني درصورت اصلاح نشدن تعرفه ها قادر به ادامه حيات نخواهند بود

رييس دانشگاه علوم ‌پزشکي مشهد اذعان کرد: اگر سهم سلامت از کل بودجه و سرانه درمان اصلاح نشود، بيشتر مراکز درماني قادر به ادامه حيات و فعاليت نخواهند بود و آسيب جدي به مردم وارد مي‌شود.

 85درصد اعمال جراحي در بخش دولتي انجام مي‌شود

اين استاد گروه جراحي عمومي، اعلام کرد: 85درصد اعمال جراحي جامعه پزشکي در بخش دولتي انجام مي‌شود و پايين‌ترين تعرفه‌ها را در کشورهاي منطقه داريم، در حالي که جزو بالاترين ارايه‌دهندگان کيفيت خدمات بهداشتي – درماني هستيم.

دو چالش پرهزينه و پرسر و صدا

دکتر مهرابي‌بهار با بيان اين که دانشگاه‌هاي وابسته به وزارت بهداشت با دو چالش عمده بهداشت و درمان که بسيار پرهزينه و پرسر و صداتر نسبت به مقوله‌هاي آموزش و پژوهش هستند، مواجهند، گفت: اين دو موضوع حساس و چالش‌ بزرگ بطور معمول دو هدف آموزش و پژوهش را نيز تحت‌تأثير قرار مي‌دهند.

وي با اشاره به فعاليت 750 عضو هيأت علمي، 22هزار کارمند در رده‌هاي مختلف و آموزش 7هزار و 500 فراگير در مقاطع مختلف کارداني تا فلو و فوق‌تخصص، اظهار کرد: حوزه زيرپوشش علوم پزشکي مشهد حدود 5 ميليون نفر جمعيت و بطور تقريبي 20ميليون مسافر در تردد را بايد سرويس مي‌دهد و ماهانه 5 هزار مراجعه به اورژانس و انجام 16هزار عمل جراحي را پوشش مي‌دهيم که بسيار سنگين است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.