سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

کسانی که در مقابل ولایت قرار گرفتند، افراد بی ریشه ای هستند

امام جمعه موقت تهران ، با بصیرت بودن مردم ایران را به واسطه باتقوا بودن آنان دانست و گفت: کسانی که در مقابل ولایت قرار گرفتند، افراد بی ریشه ای هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم سالگرد ارتحال عارف فرزانه آیت الله حاج شیخ عزیز الله خوشوقت و در جمع باشکوه مردم کرمان در مسجد امام خمینی (ره) با اشاره به فلسفه خلقت انسان در عالم هستی، گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه ملک یکی از فلسفه های خلقت آدمی را امتحان معرفی می کند.

وی با بیان اینکه سراسر زندگی ما در جهان امتحان الهی است، افزود: مراقب باشید که لحظه لحظه زندگی از جمله همسرداری، همسایه داری، مسئولیت ها و پست ها همه امتحان است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گناهان ما بین ما و خداوند فاصله ایجاد می کند، خاطر نشان کرد: اگر می خواهید حضور خدا را در زندگی خود داشته باشید خود را از آلودگی و گناه نجات دهید.

وی عارف فرزانه مرحوم آیت الله خوشوقت را شخصیتی سالک الی الله و عارف بالله دانست و عنوان کرد: ایشان فردی بود که از اژدهای نفس خود خلاص شده و از زندان دنیا رهایی پیدا کرده بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با توبه نصوح، با مناجات و ناله، با حسنات و کارهای نیک و با اشک در شب خود را از زندان دنیا رها سازید، گفت: ما اسیر امیال خود هستیم و به تعلقاتمان در دنیا وابسته ایم در حالی که عارفانی همچون آیت الله خوشوقت خود را از تعلقات دنیا جدا کرده بودند.

وی خطاب به جوانان با اشاره به اینکه جوانی پیچ خطرناکی است و مواظب باشید شیطان سرگرمتان نکند، تصریح کرد: امتحان دوران جوانی امتحان آسانی نیست، شما باید به قله برسید پس مواظب باشید امور دنیوی شما را سرگرم پائین دست ها نکند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بندگی خداوند را دیگر فلسفه آفرینش انسان عنوان کرد و گفت: خداوند ما را برای بندگی خلق کرده است بعضی ها یادشان می رود که بنده خدا بر روی زمین هستند.

وی با بیان اینکه در هر حالی باید به یاد خدا بود اما متاسفانه گاهی در نماز هم از یاد خدا غافلیم، ادامه داد: پیامبر اعظم (ص) که اشرف مخلوقات روی زمین است بنده خاک نشین خدا بر روی زمین بود و اراده اش ذوب در اراده خدا بود.

سخنران مراسم سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ عزیز الله خوشوقت با اشاره به اینکه قلب مومن عرش خدا است و خدا از عرش فرمان خود را صادر می کند، گفت: حریم خدا را در درون خود حفظ کنید که اگر قلب شما عرش خدا شود، همه وجود شما مظهر قدرت خداوند می شود.

وی با بیان اینکه انسانی که قدرت خداوند را در خود ببیند نه از تحریم می ترسد نه از جنگ، خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های آیت الله خوشوقت همین بود که در فراز و نشیب ها تکان نمی خورد و آرامش کامل داشت چرا که قدرت خداوند را در خود دیده بود و قلب او حریم خداوند بود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: با تقوا بودن کاری می کند که خداوند معلم انسان می شود و خداوند در کارها به انسان بصیرت می دهد.

وی تصریح کرد: اگر تقوا داشته باشید خداوند به شما فرقان می دهد و فرقان قدرت تمیز دادن حق و باطل است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این بصیرتی که ملت مسلمان ایران بدست آورده است بواسطه باتقوا بودن آنها است، گفت: در صورت با تقوا بودن است که شما اهل فتنه را می شناسید و از "ولی" جدا نمی شوید.

  مراسم سالگرد ارتحال عارف فرزانه آیت الله حاج شیخ عزیز الله خوشوقت در مسجد امام خمینی (ره) کرمان با قرائت دعای روحبخش کمیل همراه بود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.