سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناسان:

هدف حملات در عراق شعله‌ور کردن جنگ فرقه‌ای است

کارشناسان معتقدند حملات در عراق با هدف شعله ور کردن جنگ فرقه‌ای است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تی وی،کارشناسان معتقدند حملات در عراق با هدف شعله ور کردن جنگ فرقه‌ای است. 

با افزایش خشونت‌ها در بغداد پایتخت عراق، بسیاری از مردم نگران اوضاع امنیتی کشورشان هستند. بسیاری از حملات با خودروهای بمبگذاری شده و به ویژه در مناطق شیعه نشین انجام می‌شود.

تا کنون کسی مسئولیت حملات اخیر را برعهده نگرفته است اما گفته می‌شود این حملات تلاش القاعده و حامیان آنها برای راه انداختن جنگ فرقه‌ای است. 

یک عراقی گفت ده سال است که هر روز شاهد انفجار بمب هستیم. ما می‌خواهیم آینده خودمان و فرزندانمان امن باشد. یک نفر دیگر گفت این بمبگذاری‌ها نشان می‌دهد تروریست‌ها ضعیفتر شده‌اند. دولت باید عملیات خود را علیه این تروریست‌ها بیشتر کند. 

این حملات در حالیست که ارتش عملیات خود را علیه شبه نظامیان گروه دولت اسلامی عراق و شام در استان "الانبار" تشدید کرده است. درگیری‌ها در این استان به آوارگی بیش از سیصد هزار نفر منجر شده است. تحلیلگران بر این باورند شبه نظامیان خودروها را در فلوجه با مواد منفجره پر می کنند.

"هاشم القندی" تحلیلگر سیاسی گفت این روزها ارتش کنترل منطقه را به دست  گرفته است اما شبه نظامیان چندین سنگر در اطراف خود ایجاد کرده اند. آنها داخل خودروها مواد منفجر می‌گذارند و آنها را به بغداد اعزام می‌کنند. 

عراق شاهد بیشترین خشونت و کشتار در چند سال گذشته است. آمارهای رسمی حاکیست فقط در ماه ژانویه بیش از یک هزار نفر در عراق کشته شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، عراق ، جنگ ، حملات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.