سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین عناوین خبری دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

مهمترین عناوین خبری دانشگاه در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛

"اردوی آموزشی بصائر" ویژه "دانشجویان شاهد "و ایثارگر

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه جامع در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این اردوی آموزشی با هدف افزایش سطح بینش و بصیرت دانشجویان شاهد و ایثارگر و ایجاد فرصتی جهت "افزایش روحیه معنویت" دانشجویان به مدت 8 روز در 2 نوبت برای خواهران و برادران فراهم شد.

آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان نیمه متمرکز پیام نور
دکتر کریمی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان نیمه متمرکز دانشگاه پیام نور اعلام شد و پذیرفته شدگان از تاریخ اول اسفند قادر به ثبت نام از طریق سایت جامع خدمات ثبت نام غیرحضوری به نشانی www.reg.pnu.ac.ir مراجعه و برای نیم سال دوم 93-92 ثبت نام نمایند.

برگزاری چهارمین المپیاد رباتیک "پیام نور"
مهندس مقداد محمودی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین المپیاد کشوری رباتیک دانشگاه پیام نور از  2 اسفندماه آغاز و تا 5 اسفند نیز ادامه دارد و در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

رقابت منطقی در "جذب اعضای هیات علمی"/جذب اعضای هیات علمی همچون گذشته ادامه دارد
محمد حسین امید معاون داری و مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها همچون سال‌های گذشته ادامه دارد. چنانچه هم از لحاظ کمی و هم کیفی توسعه می‌یابد.

کسب رتبه 2، وبومتریک دانشگاه های علوم پزشکی کشور
دکتر سید بصیر هاشمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با 25 درصد رشد نسبت به دوره های قبل، همچنان جایگاه دومین دانشگاه علوم پزشکی کشور را به خود اختصاص داد.

در "اجلاس دانشگاه آزاد" از جاسبي تقدير شد
عبدالله جاسبي عصر امروز در اجلاس شصت و هشتم دانشگاه آزاد حاضر شد تا از وي توسط آيت الله هاشمي رفسنجاني به خاطر 29 سال حضورش در اين دانشگاه، تقدير شود.

پذيرش دانشجو به صورت مجازي تا سال آينده
دانشگاه آزاد تا سال آينده نسبت به پذيرش دانشجو به صورت مجازي اقدام مي كند.به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛‌ حميد ميرزاده در اجلاس شصت و هشتم دانشگاه آزاد اسلامي كه هم اكنون در واحد علوم و تحقيقات آغاز به كار كرده است، گفت: اينك ما ميراث دار امانت بزرگ و گرانسنگي هستيم كه بزرگترين سرمايه ملي انقلاب است.

تدوین "نقشه راه استراتژیک دانشگاه آزاد" با استفاده از خرد جمعی میهمانان اجلاس
شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با محور کلیدی همدلی، همراهی، همکاری و همفکری برای توسعه کیفی پایدار دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از 1200 میهمان آغاز شد.

ما اينجا حضور داريم تا هر گونه سوءتفاهم عدم همكاري وزارت علوم با دانشگاه آزاد برطرف شود
وزير علوم گفت: ما اينجا حضور داريم تا هر گونه سوءتفاهم عدم همكاري وزارت علوم با دانشگاه آزاد برطرف شود و دست به دست هم دهيم تا دانش رفيعي كه شايسته فرزندان كشورمان است در اختيارشان قرار دهيم.

اعلام اسامي مرحله تكميل ظرفيت دوره "علوم پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي"
به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي مركز آزمون دانشگاه آزاد دكتر اقبالي گفت: ثبت نام شدگان مرحله تكميل ظرفيت گروه علوم پزشكي و دامپزشكي مي توانند امروز با مراجعه به سايت www.azmoon.com از وضعيت خود مطلع شوند.زمان ثبت نام اين دسته از پذيرفته شدگان روز شنبه مورخ 03/12/92 خواهد بود كه داوطلبان مي بايست در موعد مقرر به واحدهاي پذيرفته شده مراجعه كنند.

لزوم مشارکت انجمن های علمی در مدیریت علمی کشور/عدم توازن بین سرمایه‌های انسانی و علمی با خروجی ها
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران جوان ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی حرکت که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد در رابطه با انجمن های علمی کشور گفت: انجمن‌های علمی جمع‌های بسیار ارزشمند و پیشگام نهضت علمی و جهاد علمی هستند و باید قدر این سرمایه‌های ارزشمند را بدانیم.

نشریات "وزارت علوم" الکترونیکی می‌شود
مظفر شریفی مدیر کل دفتر سیاستگذاری معاونت پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون در حال ارتقاء کیفیت نشریات علمی (علمی-ترویجی و علمی-پژوهشی) در کشور هستیم و کمیسیون نشریات راهی در پیش گرفته که چاپ کاغذی جایگزین چاپ الکترونیکی شود.

۷ رویکرد دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال
دانشگاه فنی و حرفه‌ای متشکل از مجموعه‌ای از مراکز آموزش عالی و مهارتی که هدف آن تربیت نیروی انسانی ماهر عمومی در تمامی سطوح تحصیلی به منظور بسط دانش کار مرتبط با رشتهٔ تحصیلی است.

راه اندازی ۱۲ رشته آموزشی جدید در مقاطع مختلف
دکتر محمد رضا دارابی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: مجوز ‌این تعداد رشته آموزشی با پیگیری و تلاش گروههای آموزشی و اعضاء هیئت علمی دانشگاه در مقاطع مختلف از جمله PHD، فلوشیب، فوق تخصصی، کار‌شناسی ارشد و کار‌شناسی پیوسته صادر شده است.

تجلیل از معمار اجرایی دانشگاه کار پسندیده‌ای است
رییس واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تجلیل از دکتر جاسبی به عنوان معمار اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی برای قدردانی و قدر‌شناسی از تلاش‌های او طی بیش از ۳۰ سال گذشته، کار بسیار پسندیده‌ای است.

دانشگاه بین‌المللی، زمینه ساز افزایش ارتباطات علمی
محمد تقی جغتایی سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و در جمع دانشجویان خارجی افزود: نظام آزمون پزشکی ایران از حیث علمی و عملی در حد استانداردهای بین‌المللی کشورهای پیشرفته دنیاست.

ابهامات در پرونده "دانشجویان ستاره‌دار" نگران کننده است/ نمی‌توان فضای دانشگاه را نا‌امن کرد
زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مشکل پرونده دانشجویان ستاره دار و ابهاماتی که در گزینش و نحوه پذیرش آن‌ها وجود دارد یکی از چالشهای مهم و نگران کننده در حوزه "آموزش عالی" کشور به حساب می‌آید.

اجلاس معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود
دکتر دارابی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ‌ هدف از برگزاری این اجلاس را بررسی مسائل، چالش‌ها و مشکلات آموزشی در گروههای مختلف علوم پایه و بالینی، و مقاطع تحصیلی کاردانی، کار‌شناسی و تحصیلات تکمیلی از جمله کار‌شناسی ارشد، دکترا تخصصی، تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ است.

70 درصد ظرفیت "پیام نور" بدون آزمون پذیرش می شوند
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به قانون پذیرش دانشجو برای مقطع کارشناسی 70 درصد بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی پذیرش می شوند.

راه‌اندازی اولین مرکز رشد خوشه فناوری‌های سنگ
دکتر محمد حسین موسی‌زاده‌ رئیس شبکه مراکز رشد خوشه‌های فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز تخصصی‌ترین مرکز رشد مربوط به سنگ در کشور است که بسیار گسترده عمل خواهد کرد.

توسعه "رشته‌های علوم دریایی" توسط انجمن علوم و فنون دریایی
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز وحید چگینی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس ‌شناسی طی سخنرانی همایش بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس که در سالن همایش‌های وزارت نیرو برگزار شد، طی سخنرانی گفت: پیشبرد، ارتقاء علم و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص کشور و نیز بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های علوم و فنون دریایی و اقیانوسی، ‌انجمن علوم و فنون دریایی ایران در سال ۱۳۷۰ فعالیتهای خود را آغاز و در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۷۳ بطور رسمی موجودیت خود را به عنوان یک موسسه غیر انتفاعی تحت شماره ۸۰۴۵ به ثبت رسیده است.

به دنبال تجاری سازی طرح‌های تحقیقاتی هستیم
رئیس پژوهشکده فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی امیر کبیر در اختتامیه کنفرانس بین‌المللی ریزفناوری گفت: ما تلاش می‌کنیم ارتباط بیشتری با صنعت داشته‌ باشیم و به دنبال تجاری سازی طرح‌های تحقیقاتی خود هستیم.

ارتقاء رتبه جهاني دانشگاه علوم پزشكي لرستان در رنكينگ دانشگاه‌هاي جهان
در اعلام نتايج رتبه بندي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور در رتبه بندي و بومتريكس براي ژانويه 2014، دانشگاه علوم پزشكي لرستان توانست با 2466 پله صعود نسبت به ژانويه 2013 رتبه خود را ارتقاء داده و رشد صعودي معادل 30 درصد را در اين زمينه به خود اختصاص داد.

رونمایی از 5کتاب پژوهشهای نوین جنگ های صلیبی
از هفت جلد كتاب «پژوهش هاي نوين جنگ هاي صليبي» از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه رونمايي مي شود. چنانچه حضور علاقمندان در این نشست علمی ازاد است

پذیرش 5 درصد ظرفیت دانشجو با اعطای کمک هزینه تحصیلی/ اجرای طرح"آموزش عالی" تقاضا محور در سال جاری
 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ رضایی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری دو طرح مصوب از سوی مجلس و وزارت علوم به عنوان پذیرش 5 درصد ظرفیت دانشجو با اعطای کمک هزینه تحصیلی و اجرای "آموزش عالی" تقاضا محور را داریم .

اسامي مرحله تكميل ظرفيت دكتري تخصصي PHD دانشگاه آزاد اسلامي

به گزارش گروه دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  به نقل از ؛ ناصر اقبالي با اعلام اين خبر به روابط عمومي مركز آزمون گفت: اسامي افرادي كه در مرحله تكميل ظرفيت دوره هاي دكتري تخصصي ثبت نام كرده بودند از ساعت 14:00 امروز سه شنبه مورخ 91/11/29 اعلام مي شود. لذا داوطلبان مي توانند با مراجعه به سايت  www.azmoon.com  از وضعيت خود مطلع شوند. پذيرفته شدگان مي توانند در روز شنبه مورخ 92/12/03 به واحدهاي پذيرفته شده مراجعه و نسبت به ثبت نام قطعي خود اقدام كنند.

تشکیل شورای راهبردی "پژوهش "در آینده ای نزدیک
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور با تاکید بر اینکه افق معاونت پژوهشی این دانشگاه بسیار روشن است، گفت: براساس نظر رئیس دانشگاه، شورای راهبردی یا شورای عالی پژوهش با حضور افراد برجسته حوزه در کنار سایر شوراهای راهبردی تشکیل می­‌شود.

هدف اصلی معاونت بین‌الملل در "دانشگاه علوم پزشکی ایران"

در مراسم افتتاحیه دانشجویان جدیدالورود پردیس بین‌الملل" دانشگاه علوم پزشکی" دکتر قاسمی معاونت بین‌الملل گفت: اهداف اصلی دانشگاه علوم پزشکی ایران تربیت نیروی انسانی برای خدمت به جامعه، حضور در عرصه بین‌المللی و دستیابی به بالاترین رضایت‌مندی‌ها می باشد.

برگزاری کارگاه آموزشی نشریات دانشگاهی
مظفر شریفی مدیر کل دفتر سیاستگذاری معاونت پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: جهت ارتقاء نشریات کارگاه آموزشی جهت تولید و انتشار نشریه در تاریخ 14 اسفند در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

هنوز نتوانسته‌ایم امکانات کافی برای پژوهشکده‌های "فناوری‌های نوین" فراهم کنیم
رهایی رئیس دانشگاه امیر کبیر گفت: من از عملکرد دانشگاه راضی نیستم چون هنوز نتوانستیم امکانات کافی برای پژوهشکده "فناوری های نوین" را فراهم کنیم تا این پژوهشگران بتوانند با کیفیت بهتر کارهای تحقیقاتی خود را انجام دهند.

آماری از تعداد دانشجویان سیگاری در دست نیست/ برخورد‌های کنترلی نمی‌تواند از این امر جلوگیری کند
سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار  دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون آمار از تعداد دانشجویان سیگاری در دانشگاه‌ها وجود ندارد، اما نسبت به گذشته شاهد رشد در زمینه مصرف سیگار دانشجویان بوده‌ایم.

تدوین نهایی تحقیق و تفحص از "دانشگاه آزاد" در چند روز آینده/ به هیچ عنوان مهلت مجددی در خواست نخواهد شد
رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اتمام بررسی لایحه بودجه 93 در مجلس تحقیق و تفحص از "دانشگاه آزاد" در دستور کار صحن مجلس قرار می‌گیرد.

معرفی خدمات آزمایشگاه ریز فناوری در کنفرانس ممز دانشگاه صنعتی امیرکبیر
رئیس گروه ریز فناوری پژوهشکده فناوری‌های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه اندازی آزمایشگاه ممز در این دانشگاه خبر داد و گفت: در یک ماه اخیر خدمات این آزمایشگاه در اختیار محققان در این حوزه قرار گرفت که به منظور شناسایی این حوزه از فناوری اقدام به برگزاری همایشی در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه شد.

آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان "تکمیل ظرفیت پیام نور"

دکتر بهنوش سیلم بهرامی رئیس مرکز آموزن دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت بدون آزمون دانشگاه پیام نور از ۲۹ بهمن آغاز و تا ۳ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

گسترش همکاری "دانشگاه صنعتی امیرکبیر" با دانشگاه اندونزی در دو حوزه فناوری
مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امضای تفاهم نامه میان این دانشگاه با دانشگاه ITB اندونزی خبر داد و گفت: با بازدید هیاتی از دانشگاه آکادمی علوم چین از دانشگاه صنعتی امیرکبیر مقرر شد تا در آینده تفاهم نامه همکاری مشترک میان این دو دانشگاه به امضا برسد.

کمیسیون آموزش پیگیر رفع ابهامات "3 هزار دانشجوی بورسیه" است
دکتر رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شرایط پذیرش 3 هزار دانشجوی بورسیه برای نمایندگان ابهامات فراوانی به همراه دارد، از نحوه پذیرش، استعلام‌ها، گزینش، مصاحبه، و حتی اعمال ظرفیت‌ها و نمرات حد نصاب از جمله این ابهامات هستند که با جدیت از سوی نمایندگان در حال پیشگیری است.

کمک مشورتی شورای عالی برنامه ریزی به دانشجویان

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، میرزایی مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز با حضور در ششمین جشنواره ملی حرکت طی سخنرانی گفت: ششمین جشنواره حرکت در دو بخش بررسی ظرفیت‌ها و کمیسیون انجمن علمی کشور را مورد بررسی قرار داده است.

"لو رفتن سوالات آزمون ارشد" کذب است/ آزمون ارشد در صحت کامل برگزار شد

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: سوالات آزمون کار‌شناسی ارشد لو نرفته و چنین مسئله‌ای به هیچ عنوان وجود ندارد و معلوم نیست که این شایعه را چه کسی مطرح کرده است.

توسعه بی‌سابقه در فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها
سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: رشد علمی در دانشگاه‌ها مورد تاکید قرار دارد چنانچه در راستای تقویت دینداری فعالیت‌های حوزه دینی مطرح می‌شود.

تشکیل کمیته‌ای فعال جهت رسیدگی به تخلفات پژوهشی/ برخورد قاطع با متخلفان
مظفر شریفی مدیر کل دفتر سیاستگذاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: کمیته‌ای فعال جهت بررسی تخلفات پژوهشی تشکیل شده است که در این کمیته تخلفات مربوط به پایان نامه‌ها، مجله‌ها، مقالات و کتب و طرح‌های پژوهشی مورد بررسی قرار می‌گیرند، البته استاندارد‌ها و معیارهای شاخص مربوط به این تخلفات علمی آماده و در حال تدوین است.

احتمال برگزاری دوره جدید "فراگیر ۹۳" در اردیبهشت ماه ۹۳ /اعلام جزئیات در اوایل اسفند
رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور از قوت گرفتن احتمال برگزاری دوره جدید فراگیر در سال ۹۳ در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: با توجه به تقاضای زیادی که داوطلبان فراگیر دارند، به احتمال زیاد در اردیبهشت ماه ۹۳ برای مقطع کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد دوره فراگیر برگزار خواهد شد.

آموزش عالی در "بودجه ۹۳" مظلوم واقع شد/ تلفیق به گلایه‌های نمایندگان توجه نکرد
دکتر رضا صابری عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: "بودجه ۹۳" تصویب شد و علی رغم گلایه‌هایی که به حوزه آموزش عالی وارد بود، بدون رفع نواقص به معاونت راهبردی ریاست جمهوری سپرده شد.

تلاش "دانشگاه صنعتی امیرکبیر" برای توسعه همکاری‌های علمی در منطقه
معاون پژوهشی دفتر همکاری های علمی و بین المللی "دانشگاه صنعتی امیرکبیر" از حضور این دانشگاه در کنفرانسی در عراق خبر داد و گفت: در این کنفرانس که با حضور 17 دانشگاه منطقه برگزار شد، اقدام به معرفی این دانشگاه برای امضای تفاهم نامه همکاری کردیم.

بیش از 255 میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان واحد علوم و تحقیقات اختصاص یافت
نقی شجاع معاون اداری و مالی این واحد از تخصیص بیش از255میلیارد و 708میلیون ریال وام کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در 9 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: 5868 نفر از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات از تسهیلات وام بانک صادرات ، وام های کوتاه مدت و میان مدت و وام بلندمدت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ... استفاده کردند.

دریافت جایزه آنالیز تابعی ۲۰۱۳ توسط عضو هیات علمی واحد اصفهان
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)  در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  با اعلام این خبر افزود: زینب کمالی عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) موفق به دریافت جایزه آنالیز تابعی ۲۰۱۳ گردید.

بودجه دانشگاه آزاد، برای نخستین بار برنامه مند شد
معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، تشکیل هیات امناهای استانی و تصویب بودجه دانشگاه برای نخستین بار در قالب برنامه را از جمله گام های رو به جلو خواند و گفت: این دستاوردها می تواند زمینه بهترشدن شرایط را فراهم کند .

فعالیت‌های ایجابی در چارچوب قانون محقق می‌شود
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ حسین میرزایی مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز طی برگزاری نشست خبری که سالن همایش‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، طی سخنرانی گفت: بخشی از فعالیت‌ حوزه‌ی فرهنگی در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و باید یک نگاه کلی با دو محور عقلانیت و ایمان دینی مورد ارزیابی قرار گیرند. چنانچه اگر غیر از این دو نگاه باشد، نگاه دیگر محقق نمی‌شود.

آمار اعتياد در دانشگاه ها با بزرگنمايي ارائه مي‌شود/ تنها دو درصد از دانشجویان کشور معتاد هستند
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری که صبح امروز در سالن همایش وزارت علوم برگزار شد، گفت: اعتیاد یکی از آسیب‌های دامن گیر است و باید فعالیت کار‌شناسی در خصوص درمان معتادان صورت گیرد، البته هم اکنون در سطح دانشگاه‌ها آمارهای مختلفی بعضا با بزرگ نمایی ارائه می‌شود و این در حالی است که تعداد معتادان در دانشگاه‌ها و شیوع اعتیاد اندک است.

اعلام شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت "دانشگاه پیام نور"/ آغاز ثبت نام از ۲۹ بهمن
دکتر کریمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ثبت نام غیر حضوری کلیه پذیرفته از تاریخ 92/11/29 لغایت 92/12/3 با مراجعه به سایت جامع خدمات آموزشی به نشانیhttp: //reg. pnu. ac. i انجام می‌گیرد و پذیرفته شدگان می‌بایست کلیه شرایط ذکر شده در دستورالعمل ثبت نام را داشته باشند.

جا مانده‌های کنکور ۹۳، ۳ اسفند ثبت نام کنند
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: نوبت دوم ثبت نام آن دسته از داوطلبان آزمون سراسری که تاکنون موفق به ثبت نام در این آزمون نشده‌اند از سوم تا ۶ اسفند از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد لذا آن دسته از داوطلبانی که قبلا نیز در این آزمون ثبت نام کرده‌اند می‌توانند در تاریخ اعلام شده نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

ثبت نام "وام شهریه" تا ۲۰ اسفند ادامه دارد /۵۰۰ هزار تومان وام شهریه مقظع کار‌شناسی "دانشگاه آزاد"
منصور حبیب‌پور گودرزی معاون صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: دانشجویان تا ۲۰ اسفندماه فرصت دارند که جهت دریافت "وام شهریه" ثبت نام کنند و به محض اینکه لیست متقاضیان وام شهریه دانشگاه‌ها به "صندوق رفاه دانشجویان" ارسال شود فرایند پرداخت آغاز می‌شود.

برگزاری مسابقه قرآنی برای دانشجویان خوابگاهی "دانشگاه خواجه نصیر"

احمدی مسئول واحد خواهران دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در طی روزهای 10 تا 12 اسفندماه جاری مسابقه قرآنی در خصوص حفظ و قرائت ترتیل قرآن کریم برای تمامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود.

هدایت پایان نامه‌ی دانشجویی به سمت خلیج فارس

محمد تقی رضویان استاد دانشگاه شهید بهشتی در مراسم رونمایی از نخستین اطلس جامع خلیج فارس که در سالن همایش‌های وزارت صنعت و معدن و تجارت برگزار شد، طی سخنرانی گفت:هم اکنون پایان نامه‌های دانشجویی به سمت این امر هدایت می‌شود تا شناخت بیشتری از منطقه خلیج فارس شکل گیرد. چرا که هم اکنون ظرفیت‌های عظیم منطقه‌ای در جنوب زاگرس وجود دارد که هیچگونه استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

برگزاری کلاس‌های تدبر در هفته‌ی اول اسفند ماه جاری
احمدی مسئول واحد دختران نهاد رهبری مقام معظم رهبری در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در هفته اول اسفند ماه جاری کلاس تدبر شرح نهج البلاغه برای دانشجویان خوابگاهی تمامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر الدین برگزار می‌شود.

اولين بازي رايانه‌اي واحد علوم و تحقيقات وارد مرحله پيش توليد شد
بازي رايانه‌اي "پرونده ابر سياه" اولين بازي رايانه‌اي است که مراحل پيش توليد آن در گروه مهندسي کامپيوتر واحد علوم و تحقيقات آغاز شده است و در سومين جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي موفق به کسب رتبه اول در بخش نگاه ويژه بازي‌نامه نويسي شده بود.

خروج دانشجویان از کشور امری عادی است
جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست ISC در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: خروج فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها از کشور مسئله‌ای است که پیوسته از سوی مقامات و افراد مختلف مورد نقد قرار می‌گیرد گاهی حتی از این مسئله که وقتی با نخبگان و استعدادهای درخشان ارتباط پیدا می‌کند از آن به عنوان مهاجرت نخبگان یاد می‌شود.

میزان "اجاره بهای خوابگاه دانشجویی" در نیمسال دوم تحصیلی افزایش نمی‌یابد

منصور حبیب‌پور گودرزی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در ترم دوم ۹۲تا شهریورماه سال ۹۳ شاهد هیچ گونه افزایشی در اجاره بهای خوابگاه و غذا نخواهیم بود، چنانچه هم اکنون قیمت ژتون غذا ۴۵۰ تا ۷۷۰ تومان است که تا پایان شهریورماه سال آینده افزایشی نخواهد داشت.

دانشجویان متوسط صلاح نیست وارد "بورس دکتری" شوند
مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه متقاضیان بورس دکتری در صورت دارا بودن وضعیت علمی مناسب و فعالیت‌های پژوهشی بورسیه را دریافت می‌کنند گفت: در خصوص بحث پذیرش ۳۵۰۰ هزار دانشجوی بورسیه‌ای که بدون ظرفیت در دانشگاه با یکسری مشکلات مواجه هستند.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه
درهشتمین جشنواره مکانیک "دانشگاه صنعتی شریف" با حضور صاحبان و شاغلان صنایع در دانشگاه و مشارکت دانشجویان سال آخر و فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی، زمینه تقویت رابطه صنعت و دانشگاه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.