سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

60 کشته در حمله "بوکوحرام" در نیجریه

در ادامه درگیری ها در نیجریه 60 نفر در حمله گروه تندروی "بوکو حرام" کشته شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه از کانو، پلیس نیجریه روز پنجشنبه از کشته شدن 60 نفر در یک حمله گروه تندروی "بوکو حرام" در شمال شرق این کشور خبر داد.

لاوال تانکو رئیس پلیس ایالت بورنو که باما در آن قرار دارد، درباره حمله روز چهارشنبه گفت:  شمار قربانیان به 60 نفر رسیده است اما این آمار به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت .

وی خاطر نشان کرد حملات جنگنده های ارتش نیجریه که در پاسخ به این حمله صورت گرفت تلفات قابل توجهی به شورشیان تحمیل کرد.باما که حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد در حدود 60 کیلومتری مایدوگوری مرکز ایالت بورنو قرار دارد و از پایگاه های قدیمی بوکو حرام به حساب می آید.

شورش بوکو حرام از 2009 به کشته شدن هزاران نفر منجر شده است.به گفته شاهدان، مهاجمان مجهز به سلاح های سنگین بامداد چهارشنبه با چند کامیون وارد شهر باما شدند و با مواد منفجره به چند ساختمان حمله کردند که به فرار غیر نظامیان از این شهر منجر شد.   
  
رئیس پلیس بورنو خاطر نشان کرد مهاجمان خسارات قابل توجهی به ساختمان های دولتی وارد کردند و به ویژه ساختمان دولت محلی و خانه های روحانیون با نفوذ منطقه را آتش زدند.


انتهای پیام /
برچسب ها: نیجریه ، کشته ، درگیری ، زخمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.