سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعاون در کشور نیازمند نگاه آسیب‌شناسانه دولت

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر آسیب‌شناسی تعاونیها از سوی دولت به منظور تقویت این بخش از کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در همایش تعاون در مسیر پیشرفت همگام با دولت تدبیر وامید گفت: تعاونیها در نظام اقتصادی ایران به برکت پیروزی انقلاب و تصویب قانون اساسی تحقق یافته است بطوریکه قانون اساسی تعاون را به عنوان یک نوع اقتصاد مستقل در مقابل بخش دولتی وخصوصی قرار می‌دهد.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به بخش تعاون در کشور تصریح کرد: در کشورمان توجه به مقوله تعاون کمتر دیده می‌شود بجز از ناحیه افرادی خاص از جمله مقام معظم رهبری که همواره به مقوله تعاون به عنوان اصلی اساسی در نظام جمهوری اسلامی تأکید کرده‌اند و در سیاست‌گذاریهای ایشان نیز شاهد عنایت ویژه به تعاونیها بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم در ادامه اظهار داشت: رشد تعاونیها در کنار سایر بخشهای اقتصادی موجب توزیع عادلانه منابع و خارج شدن این منابع از دست عده ای خاص و جلوگیری از استسمار افراد خواهد شد و مردم با توزیع عادلانه منابع از رفاه بیشتری برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه با اعلام آمادگی مجلس در زمینه بازنگری قوانین به منظور حمایت بیشتر از بخش تعاون اظهار داشت: در زمینه توسعه تعاونیها اگر نیاز به اصلاح قوانین،سیاستگذاری و اصلاح مدیریت هاست مجلس آمادگی لازم را برای اخذ اقدامات لازم دارد.

مصباحی مقدم در ادامه با اشاره به تخصیص اعتبارات خاص برای تعاونیها در سال آینده افزود: نهادها و شرکتهایی که کمتر از 50درصد رشد داشته‌اند به بخش خصوصی و تعاونیها واگذار خواهند شد و اولویت در این زمینه نیز با درنظر گرفتن 10درصد تخفیف برای تعاونیها خواهد بود.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 85درصد از اقتصاد در کشور مربوط به منابع و امکانات درونی تعاونیها می‌توانند در این میان به نقش‌آفرینی بیشتر پرداخته و به توسعه اقتصادی داخل کشور کمک شایانی کنند و تأثیرات تحریمها که بر 15درصد باقیمانده اقتصاد کشور وارد شده کم کند.
انتهای‌پیام/

برچسب ها: تعاون ، کشور ، آسیبشناسی ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.