سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ وزیر بهداشت:

چشم امید دولت به شما دانشگاهیان است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چشم امید دولت به شمادانشگاهیان است چون میتوانند باعث پیشرفت وتوسعه کشور شوید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خراسان رضوی، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی در اجلاس معاونان آموزشی و معاونان دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تالار ابن سینای مشهد افزود: دانشگاه ها مهد علم و دانش و خردورزی است که باید در ایجاد تعامل با دانشجویان از فرصت های ایجاد شده بهره برد.

وی با اشاره به نقش معاونان آموزشی وفرهنگی در این حوزه تصریح کرد: اگر دانشگاه ها یک کانون انسان سازی است، معاونان آن در این خصوص نقش بسزایی دارند و با درست عمل کردن می توانند در ساختن آینده جامعه موثر باشند.

او با تاکید به رفتار صحیح مسئولان در راستای توسعه اهداف دانشگاهی ادامه داد: در بخش دانشجویی باید از شعارزدگی پرهیز شود تا اساس توسعه در محیط های دانشگاهی گسترش یابد و باید فضا را نیز به این منظور تلطیف کنیم.

 وی با اشاره به وجود تشکل های فعال در دانشگاه ها افزود: باید از بحث تشکیلات پرهیز شود، تشکل های ما به دلیل عملکرد نامناسب نمی توانند در جذب دانشجو موفق باشند.

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: در جذب دانشجویان، یک نگاه محبت آمیز کافی است اما باید راه های مختلف را نیز بکار برد.

وی در ادامه به رشد نامتوازن و بی رویه دانشگاه های علمی به خصوص در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: این رشد برای حوزه بهداشت ما خطرناک است زیرا مهارت دانشجویان در این محل ها کافی نیست ونیروی غیر متخصص وارد بازار کار می شوند./س

  

برچسب ها: دانشگاه ، آموزش ، پیشرفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.