سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی در تعاونیها

قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی،گفت: با توجه به عضویت توده‌های مردم در تعاونیها با ایجاد نگاه مقاومتی در تعاونیها جامعه به سمت و سوی اقتصاد مقاومتی حرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ابوالحسن فیروزآبادی در همایش تعاون در مسیر پیشرفت همگام با دولت تدبیر و امید که صبح امروز در محل ساختمان مرکزی بهزیستی برگزار شد گفت: تعاونیها نقش بسیار موثری در اقتصاد کشور برعهده دارند که مورد اخیر آن در جریان توزیع سبد کالا مشاهده شد بطوریکه با ورود تهاونیهای توزیع مشکلات موجود بر سر راه ارائه کالاها به مردم برداشته شد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزیهای انجام شده قرار است تعاون یکی از بخشهای اصل سه گانه اقتصاد کشور را در اختیار داشته باشد که این امر با توجه به بخش عدالت‌محور و مردمی بودن آن در زمینه افزایش سهم آنها در اقتصاد کشور نیز مورد توجه است.

فیروزآبادی در ادامه با تأکید براینکه در برنامه پنجم توسعه نیز به نقش پررنگ تعاونیها تأکید شده تصریح کرد: در پایان برنامه پنجم توسعه سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور باید به 25درصد برسد که این خود نشان اهمیت توجه به بحث تعاون در کشور دارد.

قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار داشت: در این خصوص اقدامات حمایتی از تعاونیها و بانک توسعه تعاون و امکانات اقتصادی آنها درنظر گرفته شده همچنین در شوراهای مختلف نیز سعی شده از حضور تعاونیها و نمایندگان آنها استفاده شود.

وی افزود: برای دستیابی به اهدافمان در بخش تعاون بخشی از ابزارهای مورد نیاز نیز در قانون مطرح شده که بخش عمده آن برعهده تعاونگران است که با کمک وزارتخانه و توسعه زیرساختها قادر خواهند بود به سهم 25درصدی مورد نظر از اقتصاد کشور دست پیدا کنند.

فیروزآبادی همچنین با تأکید بر مبهم بودن زیرساختهای تعاون در کشور اظهار داشت: تازمانیکه ابهامات موجود در این بخش برطرف نشود قادر به توسعه زیرساختها و ارتقای جایگاه تعاونیها در کشور برای همین نیازمند اصلاح و پرداختن به ریشه‌ها به جای عوارض و حاشیه‌ها هستیم.

فیروزآبادی تصریح کرد: از جمله ریشه‌هایی که باید مورد نظر قرار گیرد بحثهای حقوقی و قانونی تهاونیها و بخش دیگر نیز مربوط به اقتصاد مقاومتی است به ویژه اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی تعاونیها بیش از بخشهای خصوصی و دولتی می‌توانند به ایفای نقش بپردازند.

قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه توده‌های مردم به عضویت تعاونیها درآمده‌اند اگر بتوانیم نگاه اقتصاد مقاومتی را در تعاونیها مورد توجه قرار دهیم جامعه به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت خواهد کرد./
انتهای‌پیام/
برچسب ها: ضرورت ، حرکت ، اقتصاد ، مقاومتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.