سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریانووستی؛

کاهش سود "لوک اویل"،‏ دومین شرکت بزرگ نفتی "روسیه"

"لوک اویل"،‏ دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه اعلام کرد با وجود افزایش تولید نفت در سال 2013 از میزان سودش حدود 29 درصد کاسته شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانووستی، "لوک اویل"،‏ دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه،اعلام کرد با وجود افزایش تولید نفت در سال 2013 از میزان سودش حدود 29 درصد کاسته شد.

این شرکت نفتی که از نظر مالکیت ذخایر اثبات شده نفت و گاز پس از "اکسون موبیل"، دومین شرکت بزرگ نفتی جهان، محسوب میشود در گزارشی اعلام کرد علت اصلی کاهش سودش در سال گذشته کاهش ارزش دفتری آن بوده است.

سود لوک اویل در حالی کاهش یافته است که هم تولید سالانه هم میزان درآمدش در سال 2013 افزایش یافته بود.

لوک اویل که در زمینه های تولید نفت خام، گاز طبیعی مایع و پتروشیمی در شماری از کشورهای جهان به جز روسیه فعال است،در بخش دیگر از این گزارش خود بیان می کند کل سود خالص آن به هفت میلیارد و 800 میلیون دلار رسید که نسبت به پیش بینی کارشناسان اقتصادی کمتر بود.

کاهش برخی ذخایر میادین نفتی که تحت مدیریت اوک اویل قرار دارد باعث شد تا در ارزش دفتری دارایی هایش بازنگری و رقم آن را کاهش دهد.

با این حال میزان درآمد این شرکت روسی نسبت به ارزیابی کارشناسان اقتصادی و نفتی با 1.6 درصد افزایش به 141 میلیارد و 400 میلیون دلار رسید.

لوک اویل در سال 2012 سرمایه گذاری های هنگفتی برای جلوگیری از افول تولیدش به اجرا گذاشت. درنتیجه اجرای این برنامه سرمایه گذاری میزان تولید نفت این کشور با 1.5 درصد افزایش به دو میلیون و 20 هزار بشکه در روز رسید.


انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، لوکاویل ، کاهش ، نفت ، سود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.