سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در مراسم اختتامیه نهمین کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی

توجه به فلسطین و دموکراسی مهمترین ویژگی این اجلاس بود

رئیس مجلس شورای اسلامی توجه به مسئله فلسطین، دموکراسی، توانمندی‌های جهان اسلام و حضور گسترده همه کشورها را از مهمترین نکات نهمین اجلاس کشورهای اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اختتامیه نهمین کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی ضمن قدردانی از حضور گسترده کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در این نشست گفت: خوشبختانه نهمین کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی دستاوردهای خوبی در جهات مختلف داشت.  
 
وی تصریح کرد: کشورهای اسلامی می‌توانند در زمینه‌های مختلف ورود پیدا کرده و به نتیجه برسند.  
 
رئیس مجلس ادامه داد: در نهمین کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی چند نکته درخشندگی داشت؛ نخست آنکه جهان اسلام از توانمندی‌های تکنولوژیک و فنی و ظرفیت‌های اقتصادی برخوردار است.  
 
نماینده مردم قم افزود: علی‌رغم چالش‌ها و فشارهای بین‌المللی این ظرفیت‌ها می‌تواند پایدار مانده و بالفعل شود تا جهان اسلام به عنوان یک بازیگر قدرتمند در عرصه اقتصادی ظاهر شود.  
 
لاریجانی با اشاره به نکته دوم نهمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی بیان داشت: حضور همه کشورهای عضو اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی نشاندهنده عزم آنها در دنیای اسلام است که اگر هر چند تفاوت رای وجود داشته باشد اما در وحدت اسلامی هم‌رای هستند و در مقابل ظلم‌های دیگران ایستادگی می‌کنند.   
 
رئیس قوه مقننه یادآور شد: امیدوارم این همبستگی بین کشورهای اسلامی همواره وجود داشته باشد.  
 
رئیس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی مسئله تروریسم بین‌المللی و تکفیری‌ها را دو موضوع مهم جهان اسلام دانست و گفت: برای برخورد با این موضوعات اقدامات لازم صورت گیرد.  
 
وی اظهار داشت: البته تنفر اعضای پارلمان‌های کشورهای اسلامی از تفریط و تکفیر مشروط بود به طوری که همه آنها علیه انزجار تروریستی امروز بیروت واکنش نشان دادند.  
 
رئیس مجلس تصریح کرد: امروزه تروریسم در پاکستان، افغانستان،‌سوریه، عراق، لبنان و یمن وجود دارد و البته عزم کشورهای اسلامی نشان می‌دهد برای ریشه‌کن  کردن این موضوعات مصمم هستند.  
 
نماینده مردم قم رئیس مجلس شورای اسلامی نکته سوم نهمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی را توجه همه کشورهای عضو به مسئله فلسطین‌ دانست، افزود: رژیم صهیونیستی تصور نکند می‌تواند از شرایطی که به وجود آمده سوءاستفاده کرده و فشار به فلسطین را افزایش دهد.  
 
لاریجانی ادامه داد: عصر امروز کمیته فلسطین در سطح روسای پالمان‌های کشورها تشکیل شد که همه اعضا بر کمک مالی و سیاسی به فلسطین تاکید کردند.  
 
رئیس قوه مقننه بیان داشت: فلسطین باید همچنان در سطح پارلمان‌ها و دولت‌ها مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم سال آینده فلسطین به آرزوی خود برسد و قدس شریف را آزاد کند.  
 
رئیس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی نکته چهارم این اجلاس را توجه به دموکراسی دانست و گفت: این موضوع چشمگیر بود چرا که همه کشورهای اسلامی به آن توجه دارند.  
 
رئیس مجلس در پایان گفت: امیدواریم مصوبات این اجلاس توسط دبیرخانه و اعضا پیگیری شود و بابت کوتاهی در پذیرایی از میهمانان عذرخواهی می‌کنیم البته اراده ما این بود که به نحو شایسته از میهمانان عزیز پذیرایی کنیم.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: رئیس ، مجلس ، لاریجانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.