سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لس آنجلس تایمز :انتظارات محدودی از مذاکرات هسته ای ژنو وجود دارد

لس آنجلس تایمز نوشت : نمایندگان ایران و شش قدرت جهان که روز سه شنبه در مذاکرات برای تدوین توافقی جامع در خصوص برنامه هسته ای تهران شرکت کردند ، سعی داشتند سطح انتظارات از این مذاکرات را کاهش دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این روزنامه آمریکایی در تحلیلی به قلم "پاتریک مک دانل" و "رامین مستقیم" نوشت :بیشتر روز گذشته در این مذاکرات که سه روز به طول می انجامد به تدوین دستور کار و چارچوبی برای مذاکرات گذشت.

ناظران پیش بینی می کنند این مذاکرات دشوار باشد و چند ماه طول بکشد.

رسانه های ایران به نقل از "عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه ایران اعلام کردند :" کاری بزرگ و البته مذاکراتی طولانی و پیچیده پیش رو داریم."

این مذاکرات بر اساس توافق موقت مهمی که ماه نوامبر در ژنو حاصل شد پیش می رود. 

هیئت ایرانی به سرپرستی "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران با دیپلمات هایی از آمریکا ، روسیه ، چین ، انگلیس ، فرانسه و آلمان دیدار کرد. 

رسانه های ایران اعلام کردند هیئت ایرانی روز سه شنبه با چند کشور شرکت کننده دیدارهای دو جانبه برگزار کرد. روز دوشنبه نیز ظریف در ضیافت شام با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت کرده بود.

ظریف به خبرنگاران گفت :" هدف ما  اطمینان یافتن در این باره است که برنامه هسته ای ایران همچنان صلح آمیز باقی می ماند. این هدفی مشترک است و ما اکنون قصد داریم برای نحوه دستیابی به این هدف برنامه ریزی کنیم."

نمایندگان "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا نیز پیش بینی کرده اند این مذاکرات طولانی و پیچیده و نیز احتمال دستیابی به پیشرفتی فوری اندک باشد.

در ایران و آمریکا جناح های قدرتمند سیاسی درباره این مذاکرات نگرانند . این مذاکرات در کانون سیاست خارجی "حسن روحانی"رئیس جمهور جدید ایران قرار دارد که ماه اوت قدرت را بدست گرفت. 

آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران این هفته گفت اعتقاد اندکی دارد که توافق حاصل شود..

در آمریکا نیز افراد بسیاری در کنگره به همین شکل به این روند سوء ظن دارند و از تحریم های جدید بر ضد ایران حمایت می کنند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: انتظار ، هسته ای ، قدرت ، محدود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.