سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير علوم در حاشيه اجلاس شصت و هشتم دانشگاه آزاد:

ما اينجا حضور داريم تا هر گونه سوءتفاهم عدم همكاري وزارت علوم با دانشگاه آزاد برطرف شود

وزير علوم گفت: ما اينجا حضور داريم تا هر گونه سوءتفاهم عدم همكاري وزارت علوم با دانشگاه آزاد برطرف شود و دست به دست هم دهيم تا دانش رفيعي كه شايسته فرزندان كشورمان است در اختيارشان قرار دهيم.

به گزارش خبرنگار خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ رضا فرجي دانا امروز در اجلاس شصت و هشتم دانشگاه آزاد، گفت: تقاضاي اجتماعي ما را به سمت رشته هاي مختلف سوق داده و بايد به سمت رشته هاي مورد نياز جامعه برويم، نيازسنجي انجام و بازار كار در نظر گرفته شود.


وي با توجه به اهميت "رشته هاي پژوهش محور" در دانشگاههاي جهان، ادامه داد: دانشگاههاي كشور به خصوص دانشگاه آزاد بايد از سياست آموزش محوري به سوي پژوهش محوري كشيده شود كه اين امر توليد ثروت از علم را امكانپذير مي كند و باعث مي شود به جاي تحويل دانش آموخته جوياي كار به جامعه، دانشجوياني كارآفرين تحويل دهيم.

وي گفت: دانشگاه بايد مهارتهاي لازم را براي كارآفرين و كارآفريني به دانشجو آموزش دهد. توجه به "طرح آمايش سرزميني" و توسعه متوازن و هدفمند در آموزش عالي از نقطه هاي چالشي ما به شمار مي آيد و تقاضاي بالاي آموزش عالي ما را از اين مسير دور كرده است.

وي ادامه داد: ما با بسياري از واحدهاي آموزش عالي با توان كم مواجه هستيم كه بعيد است بتوانند در آينده اي نزديك نقشي تاثيرگذار در جامعه داشته باشند. مهارت اندوزي و تعليم به دانش آموختگان از محورهاي ديگري است كه آموزش عالي بايد در دستور كار قرار دهد و دانشگاه آزاد نيز اين كار را بايد سرلوحه خود قرار دهد.

وزير علوم در بخش ديگري از سخنان خود به علت حضورش در اين اجلاس اشاره كرد و افزود: ما اينجا حضور داريم تا هر گونه سوءتفاهم عدم همكاري وزارت علوم با دانشگاه آزاد برطرف شود و دست به دست هم دهيم تا دانش رفيعي كه شايسته فرزندان كشورمان است در اختيارشان قرار دهيم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.