سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داور بخش گروه‌نوازی کلاسیک غیر ایرانی:

تکنوازی جایگزین گروه نوازی شود

"رافائل میناسکانیان"در جشنواره معتقد است اگر نوازندگان بتوانند ضمن تکنوازی به تبحر برسند حتما در گروه‌نوازی نیز موفق خواهند بود.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، رافائل میناسکانیان برای چهارمین دوره داوری بخش گروه نوازی کلاسیک غیرایرانی را برعهده دارد.
 
میناسکانیان درباره این دوره از جشنواره گفت: طی چهار دوره به این نتیجه رسیده‌ام که شرکت‌کنندگان در این بخش به حمایت و امکانات بیشتر برای تمرین و اجرا نیاز دارند.
 
این مدرس دانشگاه در ادامه بیان کرد: قطعا گروه‌های جوان نیاز به تمرین دارند اما  تمرین به تنهایی نمی‌تواند راهگشا باشد. آنها باید علاوه بر تمرین با دقت و تمرکز تکنیک‌های مختلف را بیاموزند و با تامل بیشتری در عرصه موسیقی کار کنند.
 
میناسکانیان برای بهبود این بخش در جشنواره پیشنهاد داد: تصور می‌کنم بهتر است تکنوازی در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر جایگزین گروه نوازی شود و از این طریق نوازنده‌ها بتوانند اشکالات کار خودشان را بهتر پیدا کنند و اجرای خود را اصلاح کنند.
 
او تصریح کرد: اگر فضایی برای رفع ایرادهای نوازنده‌های مختلف داشته باشیم، قطعا آنها می‌توانند در یک گروه هم بخوبی بنوازند و اجرای گروه نوازی ها هم قوی‌تر شود.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر فردا به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.