سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/رییس انجمن مغز و اعصاب ایران خبر داد:

وجود بیش از 64 هزاربیمار مبتلا به MSدر کشور

دکتر حسین پاکدامن در حاشیه همایش بین المللی چالش‌های بالینی بیماری های مغز و اعصاب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آخر قرن بیستم با عنوان دهه ی مغز نامگذاری شده ، افزود: دلیل این امر پیشرفت های بشر در تشخیص و درمان بیماری های مغز و اعصاب به کمک فن آوری بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان،  

وی با اعلام اینکه بیماریهایی مثل MSاکنون جزو بیماریهای تا حدودی قابل درمان تقسیم شده اند ، خاطرنشان کرد: برای این بیماری داروی قطعی که درمان کننده باشد ، وجود ندارد ولی هم اکنون درمان علامتی انجام می‌شود.

دکتر پاکدامن تصریح کرد: باید در کشور ما حدود دو هزار و 500 بیمار مبتلا به MS وجود داشته باشد ، در حالیکه بر اساس آخرین آمار ارائه شده ، 64 هزار و 200 نفر در ایران مبتلا به این بیماری هستند.

وی یادآور شد: بیماری MSدر گذشته قابل کنترل و درمان پذیر نبود اما هم اکنون تا حدودی قابل کنترل شده است.

دکتر پاکدامن علت بیماری MSرا ناشناخته عنوان کرد و گفت: زمانی واکسن عفونی برای ابتلا به ام اس مطرح و سپس رد شد، بعد از آن هم ژنتیک، تغذیه ، مهاجرت و... مطرح شد که هر کدام با در نظر گرفتن بُعد علمی ، دلیل ابتلا تلقی نشدند.

وی افزود: استرس عامل ایجاد کننده بیماری نیست اما می‌تواند در تشدید آن مؤثر باشد.

دکتر پاکدامن با اشاره به اینکه طی سه دهه اخیر در درمان سکته های مغزی و صرع های مقاوم به درمان پیشرفت های خوبی حاصل شده است ، خاطرنشان کرد: با همه ی این پیشرفت ها هنوز با روش های جدید فاصله زیادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: امروزه برای درمان صرع های مقاوم به درمان تا حدودی از طریق عمل جراحی و داروهای جدید استفاده می شود.

دکتر پاکدامن با اشاره به اینکه متأسفانه درصد بسیاری از بیماری هایی مثل آلزایمر ، پارکینسون و ... روز به روز بیشتر می شود ، ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولان اقداماتی صورت گیرد تا حداقل سیر پیشرفت این بیماری ها کمتر شود./س

برچسب ها: بیماری ، ام اس ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.