سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیئت پارلمانی سودان:‌

پایداری مردم قدس از مقدس‌ترین نمادهای اسلام است

رئیس هیئت پارلمانی سودان گفت: ما در پارلمان سودان در خصوص تحولات خود و مسجدالاقصی دلمشغولی داریم، پایداری مردم قدس از مقدس‌ترین نمادهای اسلامی است و امیدواریم امت اسلامی فقط به محکومیت صهیونیست و دشمنان اسلام اکتفا نکند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ المهدی حامد رئیس هیئت پارلمانی سودان در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تشکر مجلس شورای اسلامی به علت میزبانی این اجلاس اظهار داشت: ما در سودان به عنوان کشور بنیانگذار این اتحادیه به ادامه کار پرداختیم و در نتیجه این اتحادیه نیز روز به روز قوی‌تر می‌شود.  
 
وی با بیان اینکه مسیر اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در جهت کمک به امت اسلامی است، افزود: در پرتو مبارزات ملت مسلمان، جهان اسلام که در استعمار گم شده بود مجددا توانست وحدت خود را بدست آورد و اکنون نیز یکپارچه و متحد است.  
 
رئیس هیئت پارلمانی سودان تصریح کرد: امت اسلام یک واقعیت است و این اتحاد و گردهمایی‌هایی که امروز تشکیل شده اتحاد امت اسلام است. استعمار موفق شد کشورهای ما را پراکنده کند و ما را به موجودیت‌های سیاسی تبدیل کند، اما در جدا کردن امت‌های اسلامی از یکدیگر شکست خورد چرا که قرآن و پیامبر اکرم (ص) وجه مشترک ما مسلمانان بوده و ما در نظام‌های اجتماعی یکپارچه هستیم.  
 
المهدی حامد اظهار داشت: اجلاس ما باید براساس عدم تفرقه و چنگ زدن به ریسمان الهی باشد و وظیفه مهم ما مسلمانان نیز چنگ زدن به این ریسمان است. البته ما برای یکپارچگی براساس قوانین استعمارگران از هم دور می‌شویم که در این زمینه باید گفت جوامع اسلامی در معرض خطرات فرهنگی قرار دارند.  
 
رئیس هیئت پارلمانی سودان افزود: استعمارگران ارزش‌های ما را هدف قرار داده‌اند، اما ما باید از طریق تصویب قوانین لازم در جهت تقویت و وحدت میان دولت‌ها و ملت‌ها گام برداریم.  
 
وی تاکید کرد: باید مصوباتی که در اجلاس بین المجالس مطرح می‌شود از طرف دولت‌ها اجرایی شود.  
 
همچنین، کشور سودان سعی دارد که فعالیت‌های جدیدش مورد احترام اتحادیه بین المجالس باشد.  
 
وی تصریح کرد: ما در پارلمان سودان در خصوص تحولات خود و مسجدالاقصی دلمشغولی داریم، پایداری مردم قدس از مقدس‌ترین نمادهای اسلامی است و امیدواریم امت اسلامی فقط به محکومیت صهیونیست و دشمنان اسلام اکتفا نکند.  
 
رئیس هیئت پارلمانی سودان در پایان خاطرنشان کرد: امروز ملت سوریه بدون احساس مسئولیت دیگران با مشکلات زیادی روبرو هستند و ما در مورد سوریه و فلسطین در حال باختن هستیم، لذا باید انسجام ملی برای حمایت از ملت سوریه به عمل آورده و همدیگر را قبول کنیم، در این صورت است که جهان ما عاری از درگیری و نزاع خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: پایداری ، مجالس ، مصوبات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.