سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عریقات : مذاکرات فلسطینی- اسرائیلی هرگز تمدید نخواهد شد

"صائب عریقات"، تاکید کرد مذاکرات فلسطینی- اسرائیلی پس از مهلت تعیین شده ، هرگز تمدید نخواهد شد و در صورت شکست ،‌ موضوع به محاکم بین المللی ارجاع و خواستار عضویت در همه زیرمجموعه‌های سازمان ملل متحد خواهیم شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، "صائب عریقات" مذاکره کننده ارشد فلسطینی تاکید کرد مذاکرات فلسطینی- اسرائیلی پس از مهلت تعیین شده ، هرگز تمدید نخواهد شد و در صورت شکست ،‌ موضوع  به محاکم بین المللی ارجاع و خواستار عضویت در همه زیر مجموعه‌های سازمان ملل متحد خواهیم شد.

 عریقات گفت : پس از مهلت توافق شده (9 ماه) با طرف‌های آمریکایی و اسرائیلی که پایان آوریل خاتمه خواهد یافت حتی یک دقیقه هم این مهلت تمدید نخواهد شد.

عریقات همچنین از طرحی سیاسی در صورت شکست مذاکرات خبر داد و افزود موضوع به  محاکم بین المللی در لاهه چون دادگاه عدالت و جنایی بین المللی ارجاع خواهد شد. 

"عریقات" افزود تشکیلات خودگردان همچنین به تشکل‌های وابسته به سازمان ملل متحد نیز متوسل خواهد شد و فلسطینی‌ها را به تحریم اقتصادی اسرائیل سوق خواهد داد.

قرار است "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و "جان کری" وزیر  امور خارجه امریکا برای بررسی این مذاکرات در پاریس گفتگو کنند اما معلوم نیست که آیا "جان کری" طرحی در این خصوص برای ارائه به "محمود عباس" در اختیار دارد یا نه . 

همچنین قرار است "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل سوم مارس با "باراک اوباما" رئیس جمهور امریکا در واشنگتن دیدار کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.