سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید روسیه بر عدم مداخله در اوکراین/ روسيه تلاش براي کودتا در اوکراين را محکوم کرد

سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد روسیه به سیاست عدم مداخله در اوکراین پایبند است؛ همچنین وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای تلاش برای کودتا در اوکراین را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  خبرگزاری رویترز ؛ سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد روسیه به سیاست عدم مداخله در اوکراین پایبند است.

همچنین روسیه امروز چهارشنبه «تلاش برای کودتا» را در اوکراین محکوم و اعلام کرد از رهبران مخالفان دولت می خواهد خشونت‌ها را متوقف کنند.

 وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد « از شرایط چنین بر می‌آید که تلاشی برای کودتا صورت گرفته است.»

در این بیانیه آمده است طرف روسی خواهان آن است که رهبران مخالفان خونریزی را در کشورشان متوقف کنند و بدون معطلی گفتگو با حکومت قانونی را بدون تهدید یا ضرب الاجل از سر بگیرند.

این موضع را همچنین دمیتری پسکوف سخنگوی  ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مطرح کرد. وی در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد پوتین و یانوکوویچ سه شنبه شب تلفنی گفتگو کردند.این گفتگوی تلفنی درحالی انجام شد که درگیری های شدیدی پیش ازاین به کشته شدن شمار زیادی در کیف منجر شده است .

پسکوف گفت :« روسای جمهوری دو کشور سه شنبه شب باهم گفتگو کردند.»وی در عین حال در سخنان دیگری افزود پوتین به همتای خود توصیه نمی کند.

پسکوف در سخنانی که در خبرگزاری اینترفاکس منتشر شد اعلام کرد:« رئیس جمهوری روسیه هرگز به همتای اوکراینی خود در خصوص آنچه او باید انجام دهد یا انجام ندهد توصیه ای نکرده است و قصد ندارد در آینده نیز چنین توصیه ای بکند.»

از زمانی که رئیس جمهوری اوکراین نوامبر از امضای توافقنامه مشارکت با اتحادیه اروپا خودداری کرد و به سمت مسکو متمایل شد، مخالفان اوکراینی یانوکوویچ را به تابعیت از فرمان کرملین متهم می کنند .

یانوکوویچ هفتم فوریه با پوتین در حاشیه آغاز بازی های المپیک زمستانی دیدار کرد. هنوز هیچ مطلبی از محتوای این گفتگو فاش نشده است.


انتهای پیام /
برچسب ها: روسیه ، پوتین ، اوکراین ، مداخله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.