سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

ایجاد فروچاله های 20 متری درپی افت سطح آب در کشور

مدیر کل دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکان وزارت نیرو از ایجاد فروچاله های 20 متری در پی افت سطح آب در کشور خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ علی اکبر قبادی گفت: افت سطح آب باعث ایجاد فروچاله هایی شده که گاهی تا عمق 20 متر نیز رسیده است.

وی افزود: خشک شدن دریاچه ارومیه به عنوان ذخیر عظیم کشور به چشم دیده می شود اما چندین دریاچه و چشمه در حال خشک شدن دیده نمی شود.

مدیر کل دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکین وزارت نیرو ادامه داد: در شرایط متوسط، 411 میلیارد متر مکعب ریزش جوی در کشور داریم اما در نهایت با 92 درصد روان آب باید کشور را اداره کنیم اما در چند سال اخیر این میزان گاهی به بیش از پنج میلیارد هم کاهش پیدا کرده است.

قبادی بیان کرد: 80 درصد کشور جزو بخش های خشک و نیمه خشک است و 25 درصد بارش در نیمه شمالی کشور می بارد و70 میلیارد متر معکب آب کشور از چاه، چشمه و قنات تامین می شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی مدرن کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: توسعه یافتگی و اشتغال با صنعت و خدمات در حال رقم خوردن است که نشان از توسعه نیافتگی بخش کشاورزی و عدم توجه به مباحث حیاتی است.

مدیر کل دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکین وزارت نیرو گفت: در حال حاضر بیش از 720 هزار حلقه چاه در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که از دلایل مهم کاهش ذخایر زیر زمینی آب است.

قبادی ادامه داد: تعداد کل محدوده های مطالعاتی 609 مورد است که سالانه 120 کیلومتر مجوز بهره برداری صادر می شود 12 طرح در تعادل بخشی منابع آب از سال 85 اجرایی شده و تاکنون 40 هزار کنتر حجمی در کشور نصب شده است./ب

انتهای پیام/

برچسب ها: ایجاد ، فروچاله ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.