سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشپیگل ؛

روابط آلمان و رژیم اسرائیل در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد

در آستانه سفر هفته آینده آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به سرزمین‌های اشغالی مجله اشپیگل اعلام کرد روابط برلین- تل آویو در پایین ترین سطح خود قرار دارد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازاشپیگل ، بر اساس مقاله‌ای که روز سه شنبه در مجله اشپیگل منتشر شد روابط آلمان و رژیم اسرائیل در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.این در حالی است که قرار است آنگلا مرکل روز دوشنبه هفته آینده با سفر به سرزمین های اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کند.

اشپیگل در ادامه می نویسد انعقاد قراردادهایی در مورد مسائل کوچک ممکن است امکان پذیر باشد." اما اختلافات بر سر شهرک سازی اسرائیل ادامه خواهد داشت. "

این مجله می نویسد مرکل و نتانیاهو در چندین مورد تماس تلفنی به هنگام  بحث در مورد سیاست‌های اسرائیل در قبال فلسطینیان بر سر یکدیگرفریاد زده اند، " اما درطول سه دوره صدارت مرکل روابط بین دو طرف هرگز به اندازه امروز تیره نبوده است"

دیدگاه برلین این است که هنگامی که فرآیند صلح با فلسطینی‌ها  پیش می آید دولت نتانیاهو در مورد اجرای آن هم ناتوان و هم بی میل است. ، از سوی دیگر ، اسرائیل احساس می‌کند توسط آلمانی‌ها رها شده است. " این مناقشه و درگیری به اندازه‌ای وخیم شده است که بعضی ها به وضعیت  روابط ویژه بین دو طرف  تردید دارند."

اشپیگل می نویسد با توجه به عدم وجود اعتماد، " اختلافات کوچک در حال  تبدیل شدن به  اختلافاتی بزرگتر  هستند ".  اشپیگل به عنوان نمونه،   به مورد توافقنامه افق 2020 اشاره  می کند که بر اساس آن پول اروپا برای یارانه تحقیقاتی نمی تواند به سرزمین های اشغالی  راه یابد. دولت آلمان اکنون می خواهد  این زبان درتوافقنامه های دو جانبه  گنجانده شود. البته، اسرائیل مخالف است.

 بنا به گزارش اشپیگل مرکل مایل است تنش ها را کاهش دهد . "  مرکل برای این که  نشان دهد این روابط چقدر مهم است ، از تمام وزیران   برای سفر هفته آینده دعوت به عمل آورده است. او هرگز در گذشته  در آستانه رایزنی های دولتی با اسرائیل چنین اقدامی نکرده بود . "

اما صدراعظم هیچ گونه تمایلی برای انعطاف دربرابر آنچه که بزرگترین  مانع اصلی-  یعنی سیاست شهرک سازی اسرائیل- محسوب می شود ،از خود نشان نداده است. او و فرانک والتر اشتاین مایر ، وزیر امور خارجه آلمان، هر دو بر این باورند که سیاست شهرک سازی اسرائیل مانعی تعیین کننده بر سر راه فرآیند صلح  است. " با کمال تاسف برای اسرائیل، این چیزی است آنها از گفتن آن در  ملاء عام  ابایی ندارند. "


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.