سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

مدیر یونسکو از کاشان پایگاه تمدن بشری بازدید می کند

شهردار کاشان از حضور مدیر یونسکو تا پایان اسفند ماه امسال ازکاشان دروازه تمدن بشری خبر داد.

سید محمد ناظم رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: معرفی بین المللی کاشان و شناسایی آثار تاریخی و گردشگری در عرصه جهانی از اهداف حضور مدیر یونسکو در کاشان است.

وی افزود: کاشان یک منطقه تاریخی و گردشگری با آثار معماری بی نظیر و دیدنی است که شناسایی آن در عرصه بین المللی با حضور مقامات رسمی در عرصه جهانی ضروری است.

به گفته شهردار کاشان ، معرفی کاشان و شناسایی آن با سابقه فرهنگ و هنر و تمدن هفت هزار ساله تپه های باستانی سیلک به عنوان اثری تاریخی و ارزشمند به سراسر دنیا گامی در راستای معرفی ایران متمدن ، هنرخیز و فرهنگ پرور است.

وی در ادامه هفته فرهنگی کاشان در موسسه فرهنگی اکو با هدف معرفی این منطقه تاریخی به دنیا را نیز یادآورشد و گفت: هفته فرهنگی کاشان در قالب برپایی نمایشگاه صنایع دستی، آثار تاریخی، منسوجات نساجی و سوغات کاشان برای اعضاء و سفرای سازمان اکو در این موسسه در تهران برگزار می شود.

ناظم رضوی، آشنایی کشورهای عضو اکو با جاذبه های فرهنگی و گردشگری کاشان، ترغیب بازدید سفرا و دیپلمات های کشورهای عضو اکو و سایر دول از کاشان را از مهم ترین اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد.

وی برگزاری همایش سرمایه گذاری با دعوت از سرمایه گذاران، برگزاری نشست های تخصصی و کارشناسی با موضوعات (سرمایه گذاری و...)حداقل 3 برنامه هم بخشی را دیگر از برنامه های هفته فرهنگی کاشان در موسسه اکو برشمرد.

شهردار کاشان تاسیس واحد گردشگری مجزا در شهرداری کاشان را خاطرنشان کرد و گفت: ساماندهی و معرفی ، رسیدگی و مطالعات هر چه بیشتر 700 هکتار بافت تاریخی و فرسوده این شهرستان را از اهداف تاسیس این واحد ذکر کرد.

ناظم رضوی تصریح کرد: راه اندازی واحد گردشگری در شهرداری کاشان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های جاذب در این منطقه ضروری است.

وی در پایان تبدیل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان به سازمان فرهنگی هنری را خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، آموزشی، ورزشی و مذهبی شهرداری در این سازمان طبق اساسنامه و اخذ مجوز آن از طریق استاندار اصفهان انجام می شود.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، شهرداری ، کاشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.