سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخبر دزفولی:

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از تلاش برای پاسخگو کردن هیئت‌های امنا دفاع می‌کند

جلسه 44 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مخبر دزفولی در ابتدای این جلسه با گرامیداشت حماسه حضور مردم در راهپیمایی بهمن گفت: حضور حماسی ملت در راهپیمایی 22 بهمن یک سرمایه برای خدمتگزاران این ملت بزرگوار است.

وی افزود: وزاتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، دفتر همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری لازم است یک گزارش جامع شامل نقاط قوت و ضعف بخش‌های مختلف فناوری کشور تهیه کرده و به ستادهای اجرای نقشه جامع علمی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این گزارش ضمن اشاره به نقاط قوت و ضعف بخش‌های مختلف فناوری کشور باید شامل راهکارهای علمی قابل تحقق هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به لزوم استفاده از آخرین دستاوردهای فناوری جهانی در کشور گفت: اگر در برخی از موارد مجبور باشیم که از شرکت‌های خارجی در اجرای پروژه‌ها استفاده کنیم، باید تلاش کنیم که دانش فنی اجرای آن پروژه، بومی شود.

وی افزود: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند در این زمینه به کار گرفته شود.

مخبر دزفولی با اشاره به دستور جلسه امروز ادامه داد: موضوع هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی از مدت‌ها قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: باید به این نکته توجه کنیم که آیا مصوبه سال 67 شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع هیئت‌های امنا می‌تواند برای جهش علمی کشور کارآمد باشد؟

وی افزود: آیا امروز هیئت‌های امنای دانشگاه می‌توانند نقش واقعی خود را ایفا کنند و آیا این هیئت‌های با وجود اعضای فعلی که بعضاً دارای چند مسئولیت هستند می‌توانند در مدیریت علمی کشور مفید باشند؟

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی از هر تلاشی که در راستای حمایت ، پاسخگو کردن و توانمندسازی هیئت‌های امنا باشد دفاع خواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: طبق فرموده حضرت امام خمینی (ره) صلاح و فساد دانشگاه‌ها منجر به صلاح و فساد دانشگاه‌ها منجر به صلاح و فساد همه کشور می‌شود و به همین دلیل دانشگاه‌ها متعلق به کشور است و همه کشور به این موضوع حساس هستند.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به سلامت و پیشرفت دانشگاه‌ها حساس است و به همین دلیل رأی اعتماد به رؤسای دانشگاه‌ها در این شورا و با حضور رؤسای سه قوه و فرهیختگان علمی و فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان ادامه داد: خوشبختانه در نقشه جامع علمی کشور همه این موارد لحاظ شده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.