سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

مدیریت منطقه گردشگری چشمه اعلاء دماوند به شهرداری واگذار می شود

پس از مدت ها بالاخره تکلیف مدیریت منطقه توریستی و تفریحی چشمه اعلا در دولت تدبیر و امید مشخص شد.

فرماندار شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: با واگذاری مدیریت منطقه گردشگری چشمه اعلاء به شهرداری دماوند ساماندهی این منطقه گردشگری، کلید خواهد خورد.

ˈناصر محمودی فردˈ افزود: در جلسه ای که به منظور ساماندهی چشمه اعلاء و با حضور روسای ادارات اوقاف و امور خیریه، راه و شهرسازی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری دماوند برگزار شد، موضوع مالکیت منطقه مورد بررسی قرار گرفت که راه و شهرسازی شهرستان با ارائه اسناد مالکیت آن را از آن خود دانست.

وی گفت: پس از مشخص شدن مالکیت این منطقه گردشگری و بحث و بررسی پیرامون تعیین تکلیف مدیریت آن و واگذاری اختیارات عمرانی این منطقه گردشگری به شهرداری ، قرار است شهرداری دماوند در فاز نخست، پنج هکتار از اراضی منطقه چشمه اعلا را به منظور ساماندهی و پس از طی مراحل قانونی در اختیار گیرد تا طرح های خود را ارائه و اجرا کند.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند، مکلف شده است در اسرع وقت نقشه پنج هکتار از اراضی مورد نظر که قابلیت ساماندهی به عنوان منطقه گردشگری دارد را در فاز نخست در اختیار شهرداری دماوند قرار دهد تا عملیات واگذاری آن صورت پذیرد.

محمودی فرد افزود: شهرداری دماوند نیز موظف است طبق زمان بندی مشخص زمین مورد نظر را از راه و شهرسازی تحویل گرفته و طرح جامعی را به منظور ساماندهی منطقه و بهبود وضعیت خدمات رسانی به مردم تهیه و اجرا کند.

وی به جذابیت های گردشگری و طبیعی چشمه اعلاء اشاره کرد و افزود: منطقه چشمه اعلاء از جمله مکان های زیبا و توریستی شهرستان دماوند است که متأسفانه به دلیل برخی موانع و مشکلات تاکنون از امکانات اولیه محروم بوده است و امیدواریم با واگذاری مدیریت آن به شهرداری شاهد ارائه امکانات و خدمات مطلوب به گردشگران از اقصی نقاط کشور در این منطقه باشیم.

گفتنی است این تصمیمات در راستای استفاده مطلوب از فضاهای گردشگری و توریستی شهرستان و همچنین ساماندهی وضعیت موجود و ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران اتخاذ شده است.

منطقه گردشگری چشمه اعلاء از تفرجگاه های حاشیهٔ پایتخت است و در فاصله حدود 45 کیلومتری شرق تهران و در چهار کیلومتری شهر دماوند قرار دارد، منطقه ٔ ییلاقی چشمه اعلاء با آب و هوای دلپذیر و خنک در ایام فراغت و تابستان پذیرای هزاران گردشگر است./س



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.