سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

نخستین خانه صنایع دستی کشور در بجنورد افتتاح شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: نخستین خانه صنایع دستی کشور در مجموعه تاریخی و فرهنگی جاجرمی بجنورد آغاز به کار کرد.


علی عابدی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، افزود: این مجموعه مرکزی برای حضور دائم صنعتگران و آموزش رشته های مختلف صنایع دستی، مشاوره، بازار شناسی و بازار یابی فروش و عرضه تولیدات صنعتگران برای هنرمندان استان است.

وی گفت: این مجموعه تلاش دارد تا با استفاده از توان و تخصص اساتید و دانش آموختگان رشته های مختلف، صنعتگران استان را هر چه بیشتر با نیازها و نیز دانش روز آشنا کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: طبقه ی فوقانی این مجموعه به عنوان نگار خانه ی دائمی صنایع دستی در معرض دید و فروش صنایع دستی ساماندهی شده است.

وی گفت: قرار است مشکلات و نیز راه کار های رونق رشته های مختلف صنایع دستی براساس برنامه زمان بندی دوره ای به صورت کارشناسی شده در خانه صنایع دستی استان مورد بررسی قرار گیرد.

عابدی افزود: خانه ی صنایع دستی که با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است و در 3 بخش آموزش، مشاوره و خدمات الکترونیکی ،به متقاضیان خدمات ارائه می دهد.

رشته های معرق کاری، گلیم بافی، رودوزی سنتی، عروسک دوزی و پارچه بافی در این مجموعه آ موزش داده می شود.

در استان خراسان شمالی 5هزار صنعتگر در 51 رشته فعالیت می کنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.