سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد /

مدیریت پسماندِ زباله از مباحث مهم در حوزه مدیریت شهری

مشاور رییس سازمان شهرداريها و دهياريهاي ِكشور در امور خدمات شهري و محيط زيست گفت: مدیریت پسماندِ زباله از مباحث مهم در حوزه مدیریت شهری است و برای ساماندهی و مدیریت صحیح در این حوزه، باید در هر منطقه بر اساس امکانات و ظرفیت موجود در آن، برنامه ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،كاظمي در نخستین کارگاهِ ملی آموزش مدیریت پسماند و دفن زباله­های شهری با اشاره به اینکه در سال های اخیر در بسیاری از مراکز و شهرهای کشور کارخانه های کمپوست راه اندازی شده است افزود: الگوبرداری های غیرکارشناسانه باعث شده است که سی و پنج درصد از این کارخانه ها بدون توجیه و در جانمایی های نادرست ایجاد شود.

دبیر اول سفارت ژاپن در ایران نیز در این مراسم از کشورش به عنوان پیشگام در حوزه مدیریت پسماندهای شهری یاد کرد و گفت: ما با اعتقاد به ارزشِ پسماندِ شهری و برایِ کاهش تولید، مدیریت دفن و بازگرداندن زباله به چرخه مصرفی فعالیت های بسیاری انجام داده اند.

فوموتو افزود: کارشناسان و استادان دانشگاه هوکایدوِ ژاپن در یک سال اخیر آموزش های ویژه ای را به کارشناسان حوزه مدیریت پسماند شهریِ شهرداری مشهد ارائه کرده اند و امروز با همکاری این شهرداری و شرکت بین المللی جایکایِ ژاپن این آموزش ها به سایر کارشناسان ایرانی آموزش داده می شود./س

برچسب ها: پسماند ، شهر ، زباله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.