سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

نحوه هدفمند کردن یارانه‌ها باید توأم با عدالت اجتماعی باشد

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: نحوه هدفمند کردن یارانه‌ها باید صحیح و توأم با عدالت اجتماعی باشد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: نحوه هدفمند کردن یارانه‌ها باید تصحیح و توأم با عدالت اجتماعی باشد.

وی در خصوص نحوه پرداخت یارانه‌ها چه به صورت نقدی و چه به صورت غیرنقدی به مردم، افزود: مسئله هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت آن باید به نفع مردم و به حق مردم باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یارانه فقط باید به اقشار آسیب‌پذیر، فقیر، نیازمند و بی‌سرپرست جامعه تعلق گیرد.

فتاحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 76 میلیون نفر در جامعه ما یارانه می‌گیرند اما این نحوه توزیع یارانه‌ها صحیح نبوده چرا که با این روند اقتصاد رکود پیدا کرده و پیشرفت کشور دچار اختلال می‌شود.

وی در رابطه با توزیع یارانه‌ها در بین اقشار غنی اشاره کرد و گفت: پرداخت یارانه به کسانی که غنی بوده و وضعیت مالی بهتری نسبت به اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارند صحیح نبوده و باید سهم این افراد به حساب نیازمندان و فقیران واریز شده تا مقدار یارانه آنها بیشتر شده و با آرامش و آسایش بتوانند زندگی خود را اداره کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شناسایی افراد کم درآمد به عهده ارگان‌هایی چون کمیته امداد و اداره بهزیستی بوده تا با بررسی و ارائه آمار دقیق واقعی، افراد نیازمند و آسیب پذیر را مشخص و یارانه را فقط به حساب این افراد واریز کنند.

فتاحی گفت: برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به دولت اجازه داده می‌شود در سال 1393 منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات و منابع یارانه‌ای آن را با استفاده از انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیرنقدی و خدمات بیمه‌ای بین خانوارهای نیازمند توزیع و با اولویت اجرا کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یارانه باید به کم درآمدها و نیازمندان پرداخت شود و الا تأثیری بر اختیار دولت ندارد، دولت همچنان در خصوص پرداخت یارانه به هر فرد، به هر میزان و به هر نوع نقدی یا غیرنقدی آزاد است و تصمیم‌گیرنده است.

وی یادآور شد: پرداخت غیر نقدی در کاهش تورم و ارزانی بسیار مؤثر است و اگر دولت بتواند یارانه‌ها را به صورت غیرنقدی پرداخت کند در جهت کاهش قیمت‌ها و کاهش تورم کار بسیار مهمی انجام داده است./س

برچسب ها: یارانه ، ارومیه ، جامعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.