سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز تاسف مرکل از برگزاری همه پرسی در خصوص محدوديت مهاجرت در سوييس

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز سه شنبه در خصوص همه پرسی در سوییس درباره اعمال محدودیتهای بیشتر در زمینه مهاجرت ابراز تاسف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگـزاری رویترز ؛ مرکل در این باره گفت با توجه به نتایج این همه پرسی، چالشی که هم اکنون پیش روی مقامات سوییس قرار دارد اجرای نتایج همه پرسی به شکلی است که روابط نزدیک این کشور با اتحادیه اروپا دچار اختلال نشود.
صدر اعظم آلمان طی کنفرانس خبری خود با «دیدیه بورکهالتر» رئیس جمهور سوییس در این باره گفت: «من از تصمیم در خصوص برگزاری این همه پرسی در سوییس تاسف می خورم. اما به هر حال ما به این موضوع احترام می گذاریم.»
مردم سوییس در همه پرسی که در تاریخ نهم ماه فوریه در این کشور برگزار شد، از اعمال محدودیتهای بیشتر بر خصوص مهاجرت به این کشور از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا حمایت کردند. برگزاری این همه پرسی، از ابتکار عمل های «حزب مردم سوییس» بود که از احزاب راست این کشور شمرده می شود. اعضای این حزب در خصوص تغییر فرهنگ مردم سوییس به واسطه افزایش شمار خارجی ها ابراز نگرانی کرده بودند. حدود یک چهارم جمعیت کشور سوییس، مهاجر هستند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.