سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجلس ساحل عاج:

همبستگی ملی زمینه‌ساز توسعه فرهنگی و تحقق عدالت است

رئیس پارلمان ساحل عاج در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، همبستگی ملی را زمینه‌ساز توسعه فرهنگی و تحقق عدالت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رئیس مجلس ساحل عاج در ادامه نخستین روز نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در ابتدای سخنرانی خود با ابراز قدردانی از جمهوری اسلامی ایران نسبت به میزبانی این اجلاس گفت: امیدوارم هر چه زودتر با شما (رئیس مجلس شورای اسلامی) در ساحل عاج دیدار کرده و روابط‌‌مان را مستحکم کنیم.
 
وی افزود: کشور ساحل عاج در کنفرانس هشتم اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی حضور داشت و در نهمین اجلاس نیز شرکت کرد، پارلمان کشور ما بعد از روی کار آمدن دومین دوره‌اش تلاش کرد روابط خود را با اتحادیه‌های پارلمانی تقویت کند.  
 
رئیس مجلس ساحل عاج اظهار داشت: علاوه بر وضعیت موجود که پارلمان‌های کشورهای اسلامی به دنبال توسعه عدالت و همبستگی هستند ارزش‌های اسلامی در بین همه کشورها بر مبنای همبستگی است، به طوری که توسعه بدون همبستگی و عدالت به وجود نمی‌آید، لذا نمایندگان پارلمان باید در ایجاد اتحاد و همبستگی تلاش کنند و لازم است ابتدا در کشورهای خودمان این مسئله را حل کنیم.  
 
وی تصریح کرد: بحران‌های بوجودآمده باعث شده که دوستان ما به دنبال از بین بردن موانع رسیدن به همبستگی باشند، لذا من شما را به همبستگی عمومی برای توسعه و فعالیت فرهنگی دعوت می‌کنم.  
 
رئیس پارلمان ساحل عاج با اشاره به بحران‌هایی همچون اوضاع فلسطین، سوریه، سودان و آفریقای جنوبی که گرفتار تروریسم هستند، بیان داشت: این یکی از چالش‌های پارلمان‌های اسلامی است که باید به آن توجه ویژه شود.  
 
وی ادامه داد: علاوه بر اهداف هزاره سوم، چالش‌های بسیاری در برابر ما وجود دارد که از جمله آن می‌توان به حقوق بشر و دسترسی به آموزش اشاره کرد.  
 
انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.