سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجلس مالزی مطرح کرد

اعلام آمادگی مالزی برای ورود به پرونده بحران سوریه

رئیس مجلس نمایندگان مالزی با بیان اینکه حقوق بشر در بسیاری از کشورهای اسلامی رعایت نمی‌شود گفت:‌باید به سمت رفع بسیاری از مشکلات اسلامی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "پاندیکار امین حاجی مولیا" رئیس مجلس نمایندگان مالزی عصر امروز (سه‌شنبه) در ادامه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای اسلامی گفت: این اجلاس می‌تواند دستاوردهای مهمی را به دنبال داشته باشد.  
 
وی با بیان اینکه ما باید مشکلاتی که در کشورهای اسلامی وجود دارد را مرتفع کنیم، اظهار داشت: مالزی همواره در یک با سایر کشورها بوده و ما مسئولیت داریم تجارب و اطلاعات خود را با کشورهای اسلامی تبادل کنیم.  
 
رئیس مجلس مالزی تصریح کرد: شاید به خاطر آورید شانزدهم اکتبر 2003 طی سخنرانی که در مالزی انجام شد و نخست وزیر این کشور در آنجا اشاره کرد؛ اگر بخواهیم موفق باشیم باید درست تصمیم بگیریم، بنابراین انتخاب راه درست مهم است و باید راه درست را انتخاب کنیم و با یکدیگر همکاری داشته باشیم.  
 
امین حاجی مولیا ادامه داد: فرهنگ، مذهب و بسیاری از مسائل کشورهای اسلامی مشترک بوده و می‌تواند برای رفع مشکلات تلاش شود.  
 
وی تاکید کرد:‌ حقوق بشر در بسیاری از کشورهای اسلامی رعایت نمی‌شود.  
 
رئیس مجلس مالزی بیان داشت: مالزی همواره سعی کرده است رابطه خوبی با سایر کشورها داشته باشد و در این رابطه علاقمند است برای ایجاد صلح در خاورمیانه مشارکت داشته باشد و در این راستا نقش بسزایی ایفا کند.  
 
وی گفت: برای حل مشکلات میانمار حاضریم مداخله کنیم تا راه حلی پیدا شود.  
 
رئیس مجلس مالزی به برنامه پیشنهادی این کشور با عنوان JMM برای مقابله با چالش‌ها در بین کشورهای اسلامی و خاورمیانه اشاره کرد و تصریح کرد:‌امیدواریم این پیشنهاد مورد توجه قرار بگیرد.  
 
امین حاجی مولیا افزود: مالزی علاقمند است در مسئله سوریه ورود کند و از تمام طرف‌ها خواسته‌ایم به خشونت‌ها در سوریه پایان دهند، از جمله مشکلاتی که برای کودکان و زنان ایجاد شده است.  
 
وی تصریح کرد: ما به منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای معتقدیم و باید این مسئله در دستور کار همه کشورها قرار گیرد و همچنین معتقدیم استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق همه کشورها است.  
 
رئیس مجلس مالزی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی باید متحد شوند تا در راستای رفع مشکلات گام بردارند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، مجلس ، مالزی ، پرونده ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.