سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار "جان کری" با "منصف مرزوقی" رئیس جمهور تونس

"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا که روز سه شنبه به صورت غیر منتظره وارد تونس شد با "منصف مرزوقی" رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا که روز سه شنبه به صورت غیر منتظره وارد تونس شد با "منصف مرزوقی" رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. 

وی قرار است با "مهدی جمعه" نخست وزیر تازه منصوب شده نیز گفتگو کند. 
"کری" به "مرزوقی" گفت‌:ما تحت تاثیر اقدامات و رویکرد منطقی و متفکرانه شما در قبال دوره انتقال قرار گرفته ایم.

"مهدی جمعه" بعد از ماه‌ها بحران سیاسی که با کشته شدن دو سیاستمدار سکولار ایجاد شده بود توانست در ماه ژانویه امسال دولتی را متشکل از چهره‌های مستقل تشکیل دهد. 

دیپلمات ارشد آمریکا تصویب قانون اساسی جدید این کشور را که ماه قبل صورت گرفت به مقامات این کشور تبریک گفت و آن را گامی بزرگ برشمرد. وی ابراز امیدواری کرد که انتخابات برنامه ریزی شده امسال در موعد مقرر برگزار شود. 

"جن ساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر هدف از این سفر "کری" را اعلام ادامه حمایت های آمریکا از دولت و مردم تونس در دوره انتقالی عنوان کرده بود. 

"کری" بعد از تونس قرار است به پاریس سفر کند و در آنجا با "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره روند مذاکرات فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی تبادل نظر نماید. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.