سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

شهرستان سمیرم دارای 455 هزار هکتار ملی است

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم گفت: عرصه های منابع طبیعی این شهرستان 527 هزار هکتار است که از این میزان 455 هزار هکتار آن ملی است.

علی حسین بهرامیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، ازمدیریت 80 درصد منابع طبیعی شهرستان توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم خبر داد و افزود: بر اساس استاندار و حرکت در جهت توسعه پایدار کشور، هر 5 هزار هکتار یک نیروی حفاظتی نیاز دارد و این شهرستان نیاز به 90 نیروی حفاظتی دارد در حالی که هم اکنون 9 نیروی حفاظتی در این شهرستان فعالیت دارد.
وی با تاکید بر عزم ملی برای حفاظت از منابع طبیعی امری ادامه داد: طرح کنترل کوچ بهاری از جمله طرح های منابع طبیعی سمیرم است که در راستای حفاظت از منابع طبیعی در برابر ورود بیش از موعد دام های عشایر، از ابتدای فرورددین تا 25 اردیبهشت ماه اجرا می شود.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم ورود زودهنگام دام عشایر به مراتع را سبب تخریب و فقر مراتع و کاهش ظرفیت مراتع در سال‌های بعد دانست و اظهار کرد: چنانچه طرح کنترل کوچ بهاری تا اواخر خرداد ماه ادامه داشته باشد تولید روزانه علوفه به 5تن می رسد.
بهرامیان در ادامه با اشاره به کمبود اعتبارات منابع طبیعی شهرستان گفت: در یک سال و نیم گذشته اعتبار قابل توجه که بتوانیم طرح های شاخص منابع طبیعی و آبخیزداری را اجرا کنیم به این شهرستان تخصیص داده نشده است.
وی اضافه کرد: برای اجرای 44 طرح آبخیزداری سمیرم افزون بر 26میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
شهرستان سمیرم در حاشیه دنا و زاگرس مرکزی با 455 هزار هکتار عرصه ملی و 330 هزار هکتار مرتع و جنگل طبیعی در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.


انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.