سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

پیاده راه گردشگری از قلعه خشتی جلالی تا خانه های تاریخی کاشان

شهردار کاشان از ایجاد محور گردشگری در قالب پیاده راه از قلعه خشتی جلالی به عنوان مبدا تا خانه های تاریخی بافت قدیمی شهر واقع در محله سلطان امیر احمد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، سید محمد ناظم رضوی گفت: قلعه خشتی جلالی کاشان به عنوان یکی از آثار گردشگری مغفول مانده این شهرستان با قدمت 900 ساله است.

وی افزود: شهرداری کاشان ایجاد محور گردشگری این قلعه را به مناسبت ایام نوروز و حضور گردشگران داخلی و خارجی و با هدف ساماندهی منطقه محدوده این قلعه انجام می دهد.

ناظم رضوی با اشاره به جابجایی سازمان تاکسیرانی، انتقال میدان میوه و تره بار، برداشتن مجموعه نمادهای نازیبای شهری از این مسیر افزود: ایجاد پارکینگ، نورپردازی قلعه، کف سازی و سنگ فرش پیاده رو از جله اقدامات ساماندهی قلعه خشتی جلالی است.

به گفته وی، ایجاد باغ موزه مینیاتوری در این قلعه تاریخی نیز با تملک زمین های کشاورزان و پرداخت حق ریشه به آنها به صورت تدریجی از دیگر اقدامات ساماندهی قلعه به منظور جذابیت بیشتر گردشگر است.

شهردار کاشان در ادامه از طرح تاسیس موزه بین المللی کاشان در تپه های باستانی سیلک خبر داد و گفت: این طرح پیشنهادی شهرداری کاشان برای عملیاتی شدن به اداره میراث فرهنگی این شهرستان ارائه شده است.

ناظم رضوی افزود: با تاسیس این موزه فضای تپه های باستانی سیلک مسقف می شود تا این اثر باستانی هفت هزار ساله در برابر سرما و گرما و فرسایش ناشی از موقعیتهای جوی بیشتر صیانت شود.

وی، صیانت از این محدوده را از برنامه های شهرداری دانست و افزود:با تاسیس این موزه و محافظت محدوده حریم سیلک تکلیف بعضی از اموال و املاک مالکان در مجاورت سیلک از طریق هماهنگی با میراث مشخص می شود.

شهردار کاشان در پایان از راه اندازی تاکسی گردشگری شهرداری کاشان با استفاده از خودروی ملی تیبا از شرکت خودور سازی سایپا را خبر داد و گفت: این تاکسی ها در پایانه ها،هتل ها و مناطق آثار گردشگری کاشان با رنگ و نوع مشخص مستقر می شود./س


 

برچسب ها: اصفهان ، آثار ، گردشگری ، کاشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.