سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بخش رقابتي موسیقی فجر؛

گروه كر فروهر قطعاتي به زبان دري اجرا مي‌کند

گروه كر فروهر به سرپرستي فرامرز رشيدي و رهبري دادبه اورنگي 30 بهمن ماه در برج آزادي به روي صحنه خواهد رفت.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بيست و نهمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر، گروه کر فروهر در واقع گروه كر زرتشتيان است كه سال 88 توسط فرامرز رشيدي و دادبه اورنگي تاسيس شد و تاكنون چندين بار در جشنواره موسيقي زرتشتيان به عنوان گروه برتر انتخاب شده است.

دادبه اورنگي درباره گروه كر فروهر توضيح داد: ما اولين گروه كر زرتشتيان در ايران  و تنها گروه فعال زرتشتيان هستيم كه توانسته‌ايم به جشنواره موسيقي فجر راه پيدا كنيم.  
 
اورنگي درباره رپرتوار اين اجرا نيز توضيح داد: اجراي ما در دو بخش به روي صحنه خواهد رفت. بخش اول اجراي ما آكاپلا خواهد بود اما در بخش دوم قطعات به زبان دري اجرا مي‌شوند و شامل همراهي كوارتت زهي و گروه كر مي‌شود.
 
رهبر گروه كر  فروهر در ارزيابي خود از حضور اقليت‌هاي مذهبي در جشنواره اظهار كرد: ما همواره از مسوولان وزارت ارشاد سپاسگزاريم كه به اين موضوع را رسيدگي كرده‌اند و گروه‌هايي از كليميان و ارامنه و...هم مي‌توانند در جشنواره شركت كنند و اين باعث تشويق اقليت‌هاي مذهبي فعال در موسيقي مي‌شود.
 
اين هنرمند در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چقدر قصد دارد، در اين اجرا فرهنگ زرتشتيان را معرفي كند، گفت: در جلساتي كه مسوولان جشنواره با ما داشته‌اند، تاكيد بر اين بود كه گروه‌هاي اقليت از فرهنگ خود براي اجرا بهره ببرند و ما هم سعي مي‌كنيم كه از اين فرصت استفاده كنيم.
 
 بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.