سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

قرار گرفتن برنج ایرانی در سبد کالای حمایتی مازندرانی ها

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران گفت: با پیگیری های استاندار ، نمایندگان مجلس با هدف حمایت از شالیکاران مازندران ، قرار گرفتن برنج ایرانی در سبد کالای حمایتی مازندرانی ها مورد تایید دولت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛احسانی در ستاد تنظیم بازار مازندران افزود: اکنون دست اندرکاران در حال بررسی چونگی تامین ، بسته بندی برنج مرحله دوم سبد کالای حمایتی خانوار های استانی هستند.

وی با بیان اینکه باید به نحوه بسته بندی و کیفیت برنج ایرانی توجه شود، تصریح کرد: حدود 20 تا 25هزار تن برنج در مرحله دوم سبد حمایتی دولت بریا خانوارهای مشمول این سبد نیاز است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گزارشی از تامین و توزیع اقلام سبد کالای حمایتی در استان گفت: تا کنون 300هزار خانوار از 451هزار خانوار مشمول استان ، سبد کالا دریافت کردند.

محمد پور با باین اینکه روند دریافت در 170 مرکز فروشگاه های تعیین شده توزیع سبد کالای حمایتی عادی شده است، افزود: در محله اول سبد به دلیل عدم آمادگی قبلی، کمبود مراکز فروشگاهی ، مشکلات کارتخوان های بانک ها و هجوم یکباره مردم ، مشکلاتی در توزیع بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه با همکاری اتحادیه های فروشگاهی و دیگر دست اندرکاران پس از یک هفته توزیع سبد کالا ساماندهی و روان سازی شده است، تصریح کرد: در مرحله اول سبد کالا مازندران در تامین روغن ، برنج ،مرغ و پنیر مشکلی نداشته است.

وی تامین تخم مرغ را مشکل اساسی بیان کرد و گفت: از آنجاییکه مشکل انبارداری تخم مرغ وجود دارد در تامین این کالا با چالش جدی مواجه شدیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجات مازندران در ادامه به آمادگی کامل برای تامین و توزیع کالای حمایتی مرحله دوم سبد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در صدد تامین برنج بریا خانوارهای مازندرانی در مرحله دوم هستیم.

وی گفت: برنج باید با قیمت سه هزارو 250 تومان تحویل مردم در سبد کالای حمایتی قرار بگیرد.

مازندران 240 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که سالانه با تولید حدود هزار تن برنج سفید 44درصد برنج کشور را تامین می کند.

/انتهای پیام/ش
برچسب ها: برنج ، ایرانی ، سبد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.