سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجلس کویت:

بحران خونین در سوریه دردناک‌ترین صحنه جهان اسلام است/مسئله فلسطین نباید به حاشیه رانده شود

رئیس مجلس کویت گفت: بحران خونین در سوریه که هزاران قربانی می‌گیرد یکی از صحنه‌های دردناک در جهان اسلام است و اقتضا می‌کند که ما مسلمانان در قبال آن موضع یکپارچه داشته باشیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران "مرزوق الغانم" رئیس مجلس کویت در نهمین کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی که امروز سه شنبه در سالن اجلاس برگزار شد ضمن تشکر از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از رهبری، ملت و رئیس مجلس و اعضای مجلس شورای اسلامی به خاطر مهمان نوازی و میزبانی این اجلاس تشکر می‌کنم.  
وی افزود: هم چنین از جناب آقای فاتح عزالدین منصور رئیس پارلمان سودان به خاطر ریاست و پیگیری‌هایی که برای مصوبات در دوره گذشته این اتحادیه داشتند، تشکر می‌کنم.  
 
رئیس مجلس کویت تصریح کرد: تاریخ با حروف طلایی پیام جاودانه دین مبین اسلام، ارزش‌های اسلامی و اصول اسلامی را برای همگان تثبیت می‌کند و در این راستا نیز کشور کویت برای پای‌بندی به ایدئولوژی اسلامی و ارزش‌های درخور آن براساس مسئولیتی که برعهده دارد در این راستا تلاش می‌کند.
 
وی ادامه داد: کشور کویت پل‌های تفاهم با دیگران در جهت توسعه ایجاد کرده و هم چنین برای تحقق صلح در جهان تلاش می‌کند.
 
مرزوق الغانم با بیان این که کشور کویت به رهبری امیر این کشور یعنی شیخ صباح در جهت مشارکت جهانی و تقویت همکاری‌ها تلاش می‌کنند ادامه داد: کویت برای حمایت از توسعه در سراسر جهان تلاش می‌کند و در این راستا ابتکار عمل امیر کویت که تاسیس صندوق منطقه ویژه برای حمایت از پروژه‌های کشورهای عربی و برگزاری همایش کشورهای عربی و آفریقایی بوده که این نشان دهنده اسرار کویت در جهت مشارکت است.
 
رئیس مجلس کویت گفت: در این جا مناسب می‌دانم که از تمامی کشورهای برادر برای فعال سازی تلاش‌های توسعه‌ای خود و ارائه کمک‌های انسانی و تقویت همکاری‌های اقتصادی اسلامی در جهت تثبیت همیاری اسلامی تلاش کنند.  
 
وی تاکید کرد: شاید برکسی پوشیده نباشد که مسئله فلسطین مسئله اعراب و مسلمانان است و متاسفانه شاهد عقب گردی نردبان اولویت‌های جهانی در خصوص مسئله فلسطین هستیم و بیم آن می‌رود که این مهم به حاشیه کشانده شود و مبارزه تاریخی ملت فلسطین برای بازپس گیری کشور خود به فراموشی سپرده شده و حمایت لازم از سوی جوامع بین‌المللی برای تحقق صلح همیشگی در خاورمیانه صورت نگیرد.
 
مرزوق الغانم افزود: این در حالی است که صهیونیست از این نکات استفاده کرده و در سیاست شهرک سازی زیاده روی کرده و از اصول روند صلح و هم چنین از قطع نامه‌ها و مصوبات بین‌المللی شانه خالی کرده و این در حالی است که شاهد موضع بازدارنده یا واکنشی جز محکومیت از سوی جامعه جهانی نبودیم و ملت فلسطین همگی در رنج به سر می‌برند که رنج ناشی از اوضاع نامناسب اقتصادی است که بی‌تردید این اوضاع باعث بروز شرایط خطرناکی برای ملت فلسطین است.
 
رئیس مجلس کویت ادامه داد: باید خطرات آن را بررسی کنیم و در جهت آن اقدامات لازم اتخاذ کنیم و این اجلاس فرصتی گرانبها برای ما نمایندگان است تا در این راستا یاری کنیم  این در حالی است که بی‌تردید اولین گام یکپارچه سازی فلسطین پایان دادن به دودستگی میان رهبران فلسطین و پای بندی به موضع اسلام یکپارچه و کارآمد در جهت تثبیت موضع اسلامی برای بازگرداندن حقوق مسلمانان است.  
 
وی با اشاره به بحران سوریه گفت: بحران خونینی که در سوریه هزاران نفر قربانی را گرفته یکی از صحنه‌های دردناک در جهان اسلام است لذا اقتضا می‌کند که موضع یکپارچه در قبال آن داشته باشیم و در جهت پایان بخشیدن به آن تلاش کنیم تا ملت سوریه مطمئن باشند که ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم و در کنار آن‌ها هستیم.  
 
مرزوق الغانم ادامه داد: در این چارچوب ما با امید فراوان حمایت می‌کنیم از گفتگوی مشترک میان طرفین سوری و نماینده سازمان ملل در امور سوریه و چشم دوخته‌ایم که گفتگو راه حلی برای این بحران ویرانگر که کودکان را آوره کرده باشیم.
 
رئیس مجلس کویت با اشاره به توافق مقدماتی بین ایران و گروه 1+5 تصریح کرد: توافق مقدماتی ایران و طرف غربی در خصوص مذاکرات هسته‌ای مورد استقبال و خشنودی جامعه و گامی نخست در جهت اعتمادسازی بین‌المللی بود لذا به آن چشم دوخته‌ایم و این توافق با کار جدی و تفاهم همیشگی باید همراه باشد تا منجر به یک توافق دائم شود و در این راستا تاکید می‌کنیم بر حقوق کشورهایی که از انرژی صلح آمیز هسته‌ای استفاده کنند.  
 
وی تاکید کرد: باید در جهت ایجاد تفاهم بیشتر تلاش کنیم و شایسته است نباید با یکدیگر منازعه کنیم و در پایان از جمهوری اسلامی ایران به خاطر میزبانی این اجلاس تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: رئیس ، مجلس ، کویت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
زهرا
۰۱:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
این اظهارات بدون غرض و عاقلانه از یک از مسئولان عربی جای تعجب داره حتما باید یه لوح تقدیر براش در نظر بگیرند