سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري:

موقعيت ويژه فرودگاه امام(ره) و پيام در حمل و نقل چند وجهي

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري گفت. اتصال به شبكه زميني، اتصال خط آهن به صورت آنتني در فرودگاه امام، امكانات انبارداري و سوخت‌رساني و برخوردار از مزاياي مناطق ويژه اقتصادي از مزيت‌هاي فرودگاه‌هاي امام خميني (ره) و فرودگاه پيام در چرخه حمل و نقل چند وجهي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عليرضا جهانگيريان امروز در مراسم اختتاميه دومين همايش توسعه حمل و نقل چند وجهي و صنايع وابسته در شبكه تجارت بين‌المللي با اشاره به اينكه ايران امن‌ترين فضاي سياسي و اجتماعي در منطقه است و از قابليت مناسبي جهت توسعه حمل و نقل برخوردار است، گفت: حمل و نقل هوايي به عنوان سريع‌ترين روش حمل كالا در تكميل اين زنجيره نقش بسزايي دارد؛زيرساخت هاي گسترده و قابل توجه حمل و نقل هوايي از جمله وجود 80 نقطه فعال فرودگاهي با ظرفيت باري و مسافري اين امكان را فراهم كرده است كه توسعه حمل و نقل چند وجهي امكان پذير شود.
وي اظهار داشت: نياز روزافزون به حمل و نقل سريع، ايمن و روان دسترسي به حمل و نقل چند وجهي را بيش از پيش نمايان كرده كه در اين باره روانسازي و تسهيل حمل و نقل فاكتور اساسي است.

جهانگيريان با اشاره به فرودگاه امام خميني (ره) و فرودگاه پيام به منظور موقعيت ويژه‌ در حمل و نقل چند وجهي ،گفت: اتصال به شبكه زميني، اتصال خط آهن به صورت آنتني در فرودگاه امام، امكانات انبارداري و سوخت‌رساني، فضاهاي توسعه‌اي و نزديكي به مراكز توليد و مصرف انبوه كالا و برخوردار از مزاياي مناطق ويژه اقتصادي از مزيت‌هاي فرودگاه‌هاي امام خميني (ره) و فرودگاه پيام در چرخه حمل و نقل چند وجهي است.

رئيس سازمان هواپيمايي تصريح كرد: موفقيت در شكل‌دهي اين راهكار جديد در حمل و نقل مستلزم حمايت هاي قانوني از يك سو و هماهنگي هاي اجرايي و لجستيكي از سوي ديگر است.

وي با اشاره به اينكه در ماده 166 قانون برنامه پنجم بر تبديل فرودگاه امام خميني (ره) به شهر جديد فرودگاهي تاكيد شده است اظهاراميدواري كرد: با اجراي اين قانون و بررسي نحوه عملياتي شدن آن در چنين همايش‌هايي بتوان به اهداف متصور در اين باره دست يافت.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.