سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجلس افغانستان مطرح کرد

ضرورت تلاش کشورهای مسلمان برای مبارزه با کشت و ترانزیت مواد مخدر

رئیس مجلس افغانستان در نهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی گفت: بار دیگر با الهام از مردم از تمامی نمایندگان کشورهای مسلمان خواهش می‌کنم برای اسراف‌زدایی، مقابله با تروریسم و کشت و ترانزیت مواد مخدر مبارزه کنیم زیرا این عوامل نیازمند مبارزه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد یونس قانونی رئیس مجلس افغانستان در نهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی گفت: افتخار می‌کنم که در میان جمعی هستم که همگی برادران دینی و مسلمان هستند برادرانی که به حکم الهی و بدون در نظر گرفتن قوم و نژاد و زبان و تنها پیرامون مشترکات گرد هم آمدند.
 
وی ادامه داد: ما مسلمانان می‌توانیم دوست و برادر باشیم و می‌توانیم در برابر آسیب‌ها دست به دست هم دهیم تا با وحدت و همدلی راه حل مناسبی پیدا کنیم.  
 
محمد یونس قانونی تاکید کرد: کشورهای مسلمان به لطف خداوند امکانات و ظرفیت‌های بسیاری را در اختیار دارند و قسمت اعظم منابع زیرزمینی در کشورهای ما وجود دارد، اکثر کشورهای مسلمان دارای جمعیت مناسب هستند اما آن چه کمتر به آن‌ها پرداخته شده ارتباط سازنده میان کشورهاست و با توجه به این مسئله و استفاده از این موهبت می‌توانیم موجبات تجارت و رشد اقتصادی را فراهم نماییم.
 
رئیس مجلس افغانستان اظهار داشت: همان طور که اعضای پارلمان و مجالس صدای ملت و کشور خود هستند در سطح بین‌المللی نیز این اعضا هستند که می‌توانند موجبات همدلی یکدیگر را فراهم نمایند.
 
وی با اشاره به وضعیت کشور متبوعش افغانستان بیان کرد: شما وضعیت افغانستان را درک می‌کنید بعد از آن که افغانستان اسیر بی‌قانونی شد نهادهای بین‌المللی نیروهایشان را در این کشور رسمیت دادند و تروریسم فعالیت خود را آغاز کرد که همین مسئله مردم ما را در مضیقه و رنج قرار داد، جنگ و مداخله همچنان کشور ما را تهدید می‌کند نیروهایی که برای مبارزه آمده بودند و هدف نهایی‌شان را مبارزه با تروریسم و کاشت و ترانزیت مواد مخدر قلمداد می‌کردند در حالی که بر هیچ یک از این مسائل فائق نیامدند در حال ترک کشور ما هستند، تروریسم، مواد مخدر و کشتار اعمالی هستند که با آموزه‌های دینی ما منافات دارند.
 
وی تاکید کرد: این‌ها عواملی هستند که بدبختی‌های زیادی را متوجه مردم افغانستان نموده‌اند.
 
رئیس مجلس افغانستان در ادامه بیان کرد: بار دیگر با الهام از مردم از تمامی نمایندگان کشورهای مسلمان خواهش می‌کنم برای اسراف‌زدایی، مقابله با تروریسم و کشت و ترانزیت مواد مخدر مبارزه کنیم زیرا این عوامل نیازمند مبارزه است.  
 
وی ادامه داد: از دید من امت اسلام زمانی به توسعه خواهد رسید که این همکاری‌ها بیشتر و بیشتر باشد، نباید بگذاریم دشمنان جهان اسلام تصویر دیگری از این موهبت الهی عیان سازد، دین اسلام دین حق، عدالت، عطوفت و رحمت است.
 
رئیس مجلس افغانستان در پایان خاطر نشان کرد: از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این اجلاس تشکر می‌کنم و توجه دوستان را به توسعه روابط معطوف می‌دارم.  

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس ، مجلس ، افغانستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.