سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست خانواده شاهسوندی از کادر پزشکی:

وضعیت نوید را رسانه‌ای نکنید!

نوید شاهسوندی اسکی باز کشورمان روز پنجشنبه درحالی در پیست دیزین دچار سانحه شد که هنوز از کما بیرون نیامده است.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، نوید شاهسوندی اسکی باز کشورمان روز پنجشنبه در پیست دیزین دچار سانحه شد.

وی هنوز در بیمارستان بستری است و خانواده وی از کادر پزشکی درخواست کرده اند تا اطلاعات مربوط به وضعیت فرزندشان را رسانه‌ای نکند.

به گزارش خبرنگار ما نماینده فدراسیون پزشکی – ورزشی هم در بیمارستان حاضر بود.

یکی از بستگان نزدیک اسکی‌باز آسیب دیده: تنها چیزی که برای پیست‌ها مهم نیست جان آدم‌هاست

یکی از بستگان اسکی‌باز سانحه دیده گفت: متاسفانه در پیست‌های ایران ضوابط امنیتی وجود ندارد و جان آدم‌ها برایشان اهمیتی ندارد.

سیامک ایشانی‌افوسی‌ در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اتفاقی که برای نوید شاهسوندی‌ افتاد به اندازه‌ای بزرگ است که به سادگی حل نمی‌شود و نمی‌توان از آن عبور کرد، چرا در پیست‌های ایران ضوابطی نمی‌گذارند که ایمنی فراهم شود؟ من بیش از 30 سال است که در خارج از ایران زندگی می‌کنم در کنار هر کدام از پیست‌های آنجا هلی‌کوپتر است، بیمارستان هم به آنجا نزدیک است، در حالی که در پیست‌های ایران فقط به این فکر هستند که سود کنند. 

وی تصریح کرد: فدراسیون اسکی نباید پیست ها را به خاطر پول اجاره داده و از مسئولیت خود شانه خالی کنند در اینجا فقط به فکر پول در آوردن هستند و به سلامتی دیگران کاری ندارند. 

ایشانی‌افوسی‌ در پاسخ به این سوال که آیا شاهسوندی‌ عضو باشگاه هایپ‌ بوده است یا خیر گفت: نه نوید عضو باشگاه نبود اما مدت ده یا 12 سال است که اسنوبر‌د کار می‌کند و بی‌تجربه نیست اگر در این اتفاق دوستانش در کنارش نبودند و متوجه نمی‌شدند که نیست تا پیدایش کنند معلوم نیست چه اتفاقی برایش می‌افتاد و به طور حتم اکنون زنده نبود البته شانس آوردیم که پزشک بود و نوید را احیا کرد. 

وی اذعان داشت: اکنون بیشتر از اینکه به دنبال شکایت باشیم در پی آن هستیم که این اتفاق بار دیگر برای جوان‌ها تکرار نشود. 

مادر شاهسوندی: اگر امکانات ندارند در پیست های خود را ببندند

مادر نوید شاهسوندی گفت: امکانات پزشکی پیست صفر است شانس آوردیم که یک پزشک در حال اسکی کردن بود و به داد نوید رسید، اگر امکانات ندارند در پیست‌هایشان را ببندند تا جوان‌های دیگر دچار این مشکل نشوند. 


دکتر سعیدی:پروسه درمان شاهسوندی با جدیت در حال انجام است/اصحاب رسانه مراعات حال خانواده نوید را کنند

به دنبال آسیب دیدگی نوید شاهسوندی اسکی بازی که در روزهای گذشته در پیست اسکی دیزین دچار آسیب دیدگی شد و حسب دستور  وزیر ورزش و جوانان مبنی بر پیگیری روند درمان این ورزشکار از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی، نمایندگان این فدراسیون و در راس آنها دکتر رضا سعیدی رئیس کمیته درمان فدراسیون بر بالین این ورزشکار حضور یافته و در جریان روند درمان وی قرار گرفتند.
 در این باره دکتر رضا سعیدی  گفت: این ورزشکار  از ناحیه سر ،بازو و لگن دچار آسیب دیدگی شده و با توجه به خونریزی مغزی از سوی دکتر ملاحسینی فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان پارس تهران تحت عمل  جراحی قرار گرفته است.
 دکتر سعیدی درباره شرایط این ورزشکار گفت: با توجه به اینکه سطح هوشیاری ورزشکار پایین است در حال حاضر تحت مراقبت های تخصصی در بخش ICU  قرار دارد و امیدواریم سلامتی کامل خود را به دست بیاورد.
 رئیس کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: حسب دستور وزیر ورزش و جوانان، ما پیگیری لازم را برای درمان این ورزشکار به عمل می آوریم اما خوشبختانه در حال حاضر روند درمان وی در این بیمارستان به خوبی سپری می شود و در صورت لزوم این آمادگی را داریم  در جهت تسریع در روند بهبودی ورزشکار همکاری لازم را با خانواده محترم این اسکی باز داشته باشیم.
وی با اشاره به شرایط روحی خانواده شاهسوندی گفت: به طور طبیعی این عزیزان شرایط روحی مناسبی ندارند و درخواست دارند در این شرایط اصحاب محترم رسانه مراعات حال آنها را کرده و از انتشار اخبار یا تصاویری که موجب ناراحتی بیشتر آنها می شود خودداری کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: اسکی ، نماینده ، دیزین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.