سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

ثبت 75 اثر تاریخی درمیان در فهرست آثار ملی

75 اثر تاریخی در شهرستان درمیان خراسان جنوبی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ فرماندار درمیان در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر درمیان با بیان این مطلب افزود: ازاین تعداد چهار اثر طبیعی می باشد که چنار 750 ساله روستای دوشنگان و سرو های کهنسال روستاهای گسک،اشک و فورگ از جمله این آثار است.


رجبعلی براتی با بیان اینکه در حال حاضر پنج اثر از آثار فرهنگی تاریخی درمیان با اعتبار 60 میلیون در دست مرمت و ساماندهی است خاطر نشان کرد: مرمت و بازسازی قلعه اسدیه و قلعه درخش،قلعه فورگ،آسبادهای طبس مسینا و تکمیل سایت گردشگری قهستان از مهمترین طرحهای میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان درمیان می باشد.


وی از پیشرفت فیزیکی 65 درصدی سایت گردشگری قهستان خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح تاکنون اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان هزینه شده است.


فرماندار درمیان افزود: منطقه حفاظت شده درمیان زیستگاه قوچ و میش اوریال است و با توجه به منحصر بودن این منطقه و وجود گونه های متعدد و متنوع جانوری وگیاهی، اقدامات لازم برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر این منطقه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان ضروری است.


براتی ، ایجاد کمپ اقامتی در شهرهای اسدیه، گزیک و قهستان،تجهیز راهدارخانه منصورآباد جهت اسکان مسافرین،تامین روشنایی و رفع نقص محورهای مواصلاتی شهرستان و ایجاد پست های هلال احمر و انتظامی در مبادی ورودی و خروجی شهرها را ازدیگر اقدامات و فعالیت های ستاد در نوروز 93 برشمرد.

شهرستان درمیان به واسطه وجود آثار فرهنگی و تاریخی بویژه 22 قلعه تاریخی همانند قلعه فورگ، قلعه اسدیه، قلعه درخش، قلعه طبس مسینا از غنی ترین شهرستان های خراسان جنوبی وشرق کشور به شمار می آید و یک منطقه گردشگری و یک روستای هدف گردشگری این شهرستان وجود دارد که تا کنون 125 اثر تاریخی در آن شناسایی شده است./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.