سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در نهمین اجلاس روسای مجالس:

تروریسم و استکبار همانند دو تیغه یک قیچی امت اسلامی را دچار تهدید کرده‌اند + فیلم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر موج بیداری اسلامی حرکت‌های دمکراتیک ارزشمندی در کشورهای اسلامی ایجاد نموده است که بیداری استقلال ملل اسلامی را تضمین می‌کند و از طرفی ظرفیت همگرایی و وحدت امت اسلامی را افزون می‌نماید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نهمین اجلاس روسای مجالس عضو کشورهای اسلامی گفت:  از میهمان عزیز، روسای مجالس کشورهای اسلامی و هیئت‌ها و نمایندگان محترم مجالس عضو اتحادیه که دعوت ما را پذیرفتند صمیمانه سپاسگزام.

وی افزود: از جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم، آیت‌الله هاشمی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، آملی لاریجانی ریاست قوه قضاییه، آیت‌الله مهدوی کنی ریاست مجلس خبرگان، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی ریاست دفتر مقام معظم رهبری و حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج حسن خمینی و همه همکاران عزیز و نمایندگان محترم مجلس که جلسه ما را مزین نمودند تشکر و قدردانی می‌نمایم.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین از رئیس محترم مجلس جمهوری سودان عزالدین الفتاح، رئیس پیشین اتحادیه سپاسگزاری می‌کنم که ایشان در دوره ریاست خود در اتحادیه منشا خیر و تحول بودند و از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهم در دوره جدید خیر و صلاح امت اسلامی را تقدیر نماید.
 
وی افزود: از دبیرکل و اعضای دبیرخانه که زحمات زیادی کشیدند متشکرم حضار گرامی امروز عالم اسلام از توانمندی‌های مناسبی برای پیشرفت برخوردار است چه در بعد علمی و چه در بعد فناوری چه در زمینه انرژی هم چنین بسیاری از کشورای اسلامی موقعیت ژئوپولیتیک ارزشمندی دارند که همه این استعدادها وقتی با دورنگری آینده امت اسلامی به کار گرفته شود آن گاه می‌توان انتظار داشت که در مقابل استعمار قدرت‌های بزرگ جایگاه ارزشمندی برای امت اسلامی تدارک نماید.  
 
لاریجانی ادامه داد: در سال‌های اخیر موج بیداری اسلامی حرکت‌های دمکراتیک ارزشمندی در کشورهای اسلامی ایجاد نموده است که بیداری استقلال ملل اسلامی را تضمین می‌کند و از طرفی ظرفیت همگرایی و وحدت امت اسلامی را افزون می‌نماید.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  در همین مقطع روبه رشد امت اسلامی صداها و اقدامات شومی از تحجرگرایی و افراطی گری شنیده می‌شود که با شیوه استعماری تفرقه افکنی و تکفیر به دنبال فرسایش انرژی امت اسلامی است و به ایجاد همبستگی در امت واحده جهت دفاع از فلسطین مظلوم با ستم گری بر مسلمانان همان چیزی را دنبال می‌کنند که صهیونیست‌ها در این شرایط آن را می‌طلبند، مقاومت را تضعیف و روحیه به اسرائیل شکست خورده بدهند.

لاریجانی گفت: این اجلاس با حضور مجالس کشورهای اسلامی که نمایندگان امت واحده هستند پیامش همبستگی هرچه بیشتر جهت تحقق عدالت و پیشرفت است همه مسلمانان از حنفی، مالکی،شافعی و جعفری همه خدای واحد را پرستش می‌کنند به سوی یک قبله نماز می‌خوانند کتاب آسمانی واحدی دارند و پیامبرواحدی را راهنمای خود می‌دانند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی برپایه چنین اشتراکاتی در فرق اسلامی اصل وحدت امت اسلامی را مهمترین رکن آینده ساز جامعه مسلمانان می‌دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روسا و نمایندگان محترم مجالس کشورهای اسلامی بارها این مطلب را از زبان قدرت‌های بزرگ شنیده‌ایم که با تروریسم باید مبارزه جدی نمود و اما سوال این است چرا در طول بیش از یک دهه از گذشت این پدیده شاهد این هستیم که اکثر کشورهای اسلامی از این رهگذردچار مشکلاتی شدند علت این است که قدرت‌های بزرگ با پدیده تروریسم برخورد تاکتیکی می‌کنند و تصور می‌کنند گاهی برای پیشبرد اهدافشان باید از تروریسم استفاده ابزاری نمایند و نتیجه این خطای استرات‍ژیک باقی گذاشتن مشکلات برای مردم منطقه است.

لاریجانی افزود: آن چه از تجربه سال‌های گذشته در این زمینه می‌توان دریافت این است که تروریسم و استکبار دو تیغه یک قیچی هستند که امت اسلامی را دچار تهدید کرده است که امروز واقعیت این صحنه دردآور را مردم افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه بیش از سایر مناطق درک می‌کنند.

وی تصریح کرد: دفاع مردم ایران و رهبرمعظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از بیداری امت اسلامی به جهت نجات ملت‌ها از ستم مضاعفی است که امروز در پوشش سخنان و تبلیغات فریبنده قدرت‌های بزرگ جهان را پرکرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا نقشی عوام فریبانه را در جامعه جهانی به نمایش گذاشته است اظهار داشت: نمونه بارز این موضوع در صلح‌ طلبی دروغین آمریکا در مسئله فلسطین است که در پس طرح‌های متنوع انگیزه‌ای جز لگدمال کردن حقوق ملت فلسطین ندارند و به همین دلیل راه فلسطین تنها در مقاومت است.
 
وی تصریح کرد: نمونه دیگر فریبکاری آمریکا در موضوع هسته ایران نمایان گردیده است و با اینکه می‌دانند ایران راه فناوری صلح‌آمیر هسته‌ای را دنبال کرده است  و به همین دلیل نظارت آژانس را پذیرفته لکن ماجراجویانه با پرونده هسته‌ای کشورمان برخورد کرده‌اند.
 
لاریجانی تأکید کرد: استقامت ملت ایران این آگاهی را الزاماً به آمریکا تحمیل نمود که همیشه نمی‌توان حقیقت را غبارآلود کرد.
 
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ما امیدواریم آمریکا مجدداً دچار اشتباهات محاسباتی نشود.
 
وی تصریح کرد: ایران هوشیارانه مسیر مذاکرات را پیگیری می‌کند.
 
لاریجانی با بیان اینکه خوشحالیم که اتحادیه مجالس اسلامی پس از طی دوره‌ای 15 ساله از توانمندی لازم برای همگرایی در زمینه‌ی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برخوردار است گفت: امیدواریم در اجلاس تهران در ساحت عزت امت اسلامی و حل چالش‌ها توسط خود کشورهای اسلامی موفق باشد و حضور سروران گرامی در این اجلاس موجب همگرایی و وحدت بیشتر و توسعه روابط اقتصادی فی‌ما‌بین کشورهای عضو شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بار دیگر از حضور گرم و صمیمی شما سروران گرامی تقدیر و تشکر می‌کنم.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: لاریجانی ، اجلاس ، روسای ، مجالس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.