سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رستگار: رودکی برای بازگشت باید صلاحیت فنی و اخلاقی داشته باشد

رئیس فدراسیون جودو: رودکی برای حضور در تیم ملی باید مراقب مصاحبه‌هایش باشد.

محمد علی رستگار رئیس فدراسیون جودو و کوراش در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: ما از حدود 2 ماه قبل برای آماده سازی تیم ملی جهت اعزام به بازی‌های آسیایی اینچئون کره برنامه ریزی کردیم مرحله سوم اردوها از روز شنبه شروع و بچه‌ها در اردو هستند علی رغم کمبود بودجه و امکانات سعی کردیم کمبود وی در خصوص امکانات نباشد و همه چیز را برایشان آماده کردیم و اردوهای مشترک و تورنمت‌ها را هماهنگ می‌کنیم.

وی در خصوص اعزام به تورنمت‌های خارجی افزود: در اوایل فروردین 2 تورنمت بزرگ پیش رو داریم که در گرجستان و ترکیه برگزار می‌شود این مسابقات جز مسابقات جایزه بزرگ فدراسیون جهانی است و دارای اهمیت است و برای آماده سازی تیم ملی بسیار خوب و مطلوب است.

رئیس فدراسیون جودو در خصوص اردوی مشترک تصریح کرد: به فدراسیون جمهوری آذربایجان درخواستی را ارسال کردیم و قصد داریم با تیم ملی این کشور یک اردوی مشترک برگزار کنیم ولی هنوز جوابی از این فدراسیون نگرفته‌ایم ولی پیگیر آن هستیم که این اردو را برگزار کنیم تا بچه‌ها به آمادگی مطلوب رسند.

وی در خصوص رودکی و حضور وی در تیم ملی گفت:‌ بنده در خصوص حضور رودکی مطلع شدم که سرمربی تیم ملی با وی دیدار داشته ولی با فدراسیون و شخص بنده هیچ هماهنگی در این خصوص نشده و نظر سرمربی بوده است، بنده هم در خصوص حضور رودکی در تیم ملی مشکلی ندارم ولی 2 بحث در این خصوص وجود دارد که یکی بحث فنی او است و یکی هم بحث اخلاقی وی است که اگر می‌خواهد در تیم ملی باشد باید این دو صلاحیت را داشته باشد و همچنین باید در خصوص مصاحبه‌هایش تجدید نظر کند و دیگر مصاحبه‌های غیر اخلاقی انجام ندهد.

رستگار در خصوص لیگ هم افزود: ما در لیگ امسال برنامه مرتب و منظمی داشتیم و له لحاظ کمی و کیفی افزایش قابل توجهی داشتیم مخصوصا در لیگ برتر سعی کردیم این اتفاق بیفتد که افزایش سطح کیفی را در لیگ برتر به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته شاهد هستیم ولی هنوز به مطلوب ما نرسیده و فاصله دارد ولی از سال‌های گذشته خیلی بهتر شده و هفته آخر آن و اختتامیه لیگ برتر قرار شده در تاریخ 14/12/92 در سالن شهید افراسیابی برگزار شد.

وی در مورد لیگ بانوان هم گفت: هفته اول لیگ بانوان را روز جمعه برگزار کردیم در خواست اولیه 10 تیم بوه ولی در حال حاضر 9 تیم در لیگ بانوان حضور دارند در خصوص مسابقات کشوری بانوان هم جمعه 2 اسفند در اراک برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون جودو در مورد کاتا و کوراش هم افزود: در مورد کاتا و کوراش مشکلات مالی جدی در فدراسیون وجود دارد ما این موضوع را در هیئت رئیسه بحث کردیم و در صورت تامین منابع مالی این دو رشته را حمایت صد درصد خواهیم کرد کوراش و کاتا ایران نایب قهرمان جهان هستند و تلاشمان این است که افرادی که در این خصوص علاقه مند هستند را به کار بگیریم، ولی فعلا به دلایل اقتصادی و مشکلاتی که کشور با آن روبرو شده فدراسیون هم دچار این مشکلات شده است.

 پیش از این هم اعزام این دو بخش توسط اسپانسر انجام می‌شده یا خود ورزشکاران فراهم می‌کردند و موضوع دیگری هم که وجود دارد قبلا ارز 1200 تومان بوده ولی الان ارز گران شده و هزینه‌ها 3 برابر شده ولی با این وجود ما توانستیم یک بار با هزینه فدراسیون تیم کاتارا به مسابقات آسیایی اعزام کنیم که در آن جا نایب قهرمان شدیم.

مسابقات کاتا در اواخر اردیبهشت سال آینده در تایلند برگزار می‌شود که اگر منابع مالی آن به هر طریقی که وجود دارد فراهم شود تیم را اعزام می‌کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به خاطر دستورالعمل‌هایی که از وارت ورزش آمده باید جلوی هزینه را بگیریم و باید طبق دستور العمل وزارت ورزش و جوانان عمل کنیم و باز می‌گویم نظر فدراسیون این است که تیم اعزام شود به هر صورتی که این هزینه ها تامین شود چه اسپانسر جور شود و چه خود افراد و ورزشکاران پرداخت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افراد ، جودو ، تیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.