سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار هیئت پارلمانی برزیل با معاون وزیرخارجه کشورمان؛

"سناتور رواپ" ایران را کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه دانست

رئیس این هیئت در ملاقات با معاون وزیر خارجه کشورمان ضمن ابراز خوشوقتی از حضور در ایران، علاقمندی طرف برزیلی، به ویژه مجالس سنا و ملی این کشور برای توسعه روابط فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد و ایران را کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، هیئت عالی‌رتبه پارلمانی برزیل که به منظور ملاقات و گفتگو با مقامات سیاسی، پارلمانی و اقتصادی کشورمان در تهران به سر می‌برد در ملاقات با مجیدتخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان ابعاد مختلف همکاری‌های دو کشور را  مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
 
"سناتور رواپ" رئیس این هیئت در این ملاقات ضمن ابراز خوشوقتی از حضور در ایران، علاقمندی طرف برزیلی، به ویژه مجالس سنا و ملی این کشور برای توسعه روابط فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد و ایران را کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه دانست.  

مجید تخت‌روانچی نیز ضمن مهم دانستن شناخت بهتر مسئولین و تجار و بازرگانان دو کشور از یکدیگر، اینگونه سفرها را زمینه‌ساز شناخت بیشتر و پیدا نمودن ظرفیت‌های غیر فعال روابط دانست و آمادگی کشورمان را برای فعال نمودن همکاری علمی، اقتصادی و فرهنگی بین بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور اعلام نمود .
 
معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، افزود: جمهوری اسلامی ایران با جدیت وارد مذاکرات هسته‌ای شده و  با رعایت حقوق هسته‌ای کشورمان و پایبندی به مقررات بین‌المللی مذاکرات را ادامه خواهد داد.
 
لازم به ذکر است؛ هیئت عالی‌رتبه مجلس برزیل متشکل از تعدادی از نمایندگان از مجلس سنا و ملی برزیل با مقامات پارلمانی از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ملاقات نمود.  

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.