سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی‌حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مقام معظم رهبری شناخت کاملی از دشمن دارند/ آمریکا سزاوار لبخند و دیپلماسی نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مقام معظم رهبری با آگاهی کاملی که نسبت به ترفندها، اهداف و توطئه‌های دشمن دارند و با توجه به اینکه دشمن‌شناسی ایشان زبانزد است شناخت کاملی از طرف مقابل در مذاکرات ایران و 1+5 دارند.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز گفت: مقام معظم رهبری با آگاهی کاملی که نسبت به ترفندها، اهداف و توطئه‌های دشمن دارند و با توجه به اینکه دشمن‌شناسی ایشان زبانزد است شناخت کاملی از طرف مقابل در مذاکرات ایران و 1+5 دارند.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از ابتدای مذاکرات به این نکته اشاره کردند که ما به مسئولین خود اعتماد داریم اما به دشمن اعتماد نداریم و برهمین اساس بیان کردند که دولت آمریکا دولتی خودبرتربین است و ما در حالی که مذاکره را قبول داشته و به مذاکره اعتقاد داریم اما به پایبندی آمریکا نسبت به مذاکرات اعتقاد نداریم.
 
نقوی‌حسینی در ادامه تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری تحقق یافت، آمریکا شروع کرده به اظهارنظر غیرمسئولانه و مداخله‌جویانه و همچنین تجاوزگرایانه به امور داخلی کشور در حالی که اگر فقط مسئله هسته‌ای باشد توافق انجام شده است.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نیز بر توافقات صورت گرفته با 1+5 پایبند بوده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد، دلیلی ندارد که آمریکا بخواهد بر روی مسائل مختلف مانند موشک‌های بالستیک، حقوق بشر و یا حتی مسائل داخلی کشور ما بهانه‌جویی کند.
 
نقوی‌حسینی گفت: مقام معظم رهبری در عین حال که با مذاکره موافق بوده و هستند اما به دشمن اعتماد نداشته و عملکرد دشمن نیز این بی‌اعتمادی را اثبات کرد.
 
وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده ما باید براین نکته واقف باشند که طرف مقابل ما از جمله آمریکا به دنبال حل موضوع و توافق نیستند آنها با جمهوری اسلامی ایران اختلافات مبنایی دارند با چنین دشمن قصابی نمی‌توان با لبخند و تعارف روبرو شد.
 
نقوی‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: با چنین دولت گستاخ و بی‌ادبی نمی‌توان با روابط دیپلماسی رفتار کرد و اگر فکر کنیم که می‌توانیم با رفتارهای دیپلماسی طرف مقابل را به راه راست بیاوریم اشتباه است، دیپلمات‌های ما باید به این مسئله توجه داشته باشند و مفهوم نرمش قهرمانانه نیز همین است که هدف‌ها و آرما‌ن‌های خود را شناخته و نسبت به دشمن نیز شناخت کامل داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.