سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی همایش رتبه بندی IMI-100

شرکتهای برتر ایران در سال جاری معرفی شدند

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی از رشد فروش مناسب صد شرکت برتر سال 92 نسبت به سال قبل خبر داد و گفت : سهم صد شرکت برتر از صادرات کشور طی امسال 85.4 دهم درصد است

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا : علی کرمانشاه در همایش رتبه بندی IMI-100شرکتهای برتر ایران افزود : قوانین و مقررات خاصی برای فعالیت شرکتهای بزرگ تدوین نشده و حمایت خاصی نیز از این بنگاهها صورت نمیگیرد و این درحالی است که شرکتهای کوچک و متوسط بیشتر موردتوجه و تمرکز سیاستگزاران هستند.

وی تصریح کرد : شرکتهای بزرگ در شکل گیری اقتصادهای نوظهور نقش اصلی را ایفا میکنند و اهمیت این شرکتها از لحاظ دسترسی به منابع مالی، بهره مندی از مراکز تحقیق و پژوهش، ریسک پذیری بالا و تعامل و همکاری با دانشگاهها قابل تامل است.

به گفته وی : شرکتهای بزرگ همچنین در ایجاد اشتغال و رشد و توسعه و فناوری نسبت به شرکتهای کوچک نقش جدی تری در اقتصاد دارند.

کرمانشاه افزود : توانمندی و فرصتهای تکنولوژیک داخل بنگاههای بزرگ قابل استفاده توسط سایر صنایع و بنگاهها است.

وی تاکید کرد : در شرایط رکود اقتصاد فعلی بنگاهها از طریق بکارگیری محورهای مهم و اساسی میتوانند شروع به بازسازی و ظرفیت سازی کنند تا استراتژی را بر فضای حاکم بر خود تحمیل نمایند.

به گفته کرمانشاه : نوآوری استراتژیک مدلهای کسب و کار جدید و فناوری های ساختارشکن مفاهیم کلیدی در دهه 2000 هستند.

در این همایش همچنین مجید درویش مجری انتخاب شرکتهای برتر ایران گزارشی از روند برگزاری و انتخاب شرکتهای برتر ارائه داد.

به گفته درویش : فروش اولین شرکت بیست هزار و دویست و چهل و هشت میلیارد تومان و فروش آخرين شرزكت(پانصدم)شرکت چهل میلیارد تومان در سال 91 بوده است.

همچنین فروش صد شرکت اول 82 درصد کل فروش ، صد شرکت دوم ده و نیم درصد، صد شرکت سوم 3.6درصد ، صد شرکت چهارم 1.9 ، صد شرکت پنجم 1.2 دهم کل فروش شرکتهای برتر را به خود اختصاص داده اند.

وی هدف از برگزاری این همایش و انتخاب شرکتهای برتر ایران را شفاف سازی فضای کسب و کار و رتبه بندی شرکتها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد ملی و نیز گسترش رقابت بین بنگاههای اقتصادی برشمرد و افزود : بانک ملی ایران بالاترین فروش ، بانک ملت بیشترین دارایی، بانک ملی بالاترین اشتغال زایی و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین صادرات را در بین شرکتهای برتر ایران به خود اختصاص دادند.

درویش اضافه کرد : امسال همچنین ده شرکت پیشرو به لحاظ تغییر رتبه فروش و نیز با توجه به اهمیت ارز آوری برای کشور ده شرکت برتر صادرات گرا نیز معرفی می شوند.

به گفته وی : میزان صادرات، رشد صادرات و نیز نسبت صادرات به فروش شاخص ارزیابی این دسته از شرکتهاست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شرکت ، برتر ، معرفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.