سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

سالانه به طور میانگین از مرگ و میر کودکان و مادران باردار کاسته می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: سالانه به طور میانگین از مرگ و میر کودکان و مادران باردار کاسته شده، به طوری که سالانه از 5 هزار آسیب و نارسایی در تولد کودکان و مرگ و میر آنها به صورت قطعی جلوگیری شده است.


فرهاد پورفرضی در حاشیه همایش امدادگران فوریت های پزشکی در اردبیل درگفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: با توجه به مراقبت‌ها و نگاه درستی که در مراجعه مکرر مادران باردار به مراکز بهداشتی و درمانی انجام می‌شود، در 5 سال اخیر سعیمان بر این بوده است تا رقم مرگ و میر نوزادان و مادران را کمتر کنیم تا در این زمینه به یک شرایط ایده آل و نرمال دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: میزان مرگ و میر نوزادان و مادران باردار در استان اردبیل به حداقل رسیده به طوری که امسال به ۱۳ مورد در هزار کاهش یافته است.

وی افزود: تعداد مرگ و میرها در این زمینه از رقم 39 نوزاد و مادر باردار در هزار به کمتر از نصف تقلیل یافته و هر سال نیز از این تعداد کاسته می شود.

پورفرضی گفت: این آمارها نشان می‌دهد سالانه به طور میانگین از مرگ و میر کودکان و مادران باردار کاسته شده، به طوری که سالانه از 5 هزار آسیب و نارسایی در تولد کودکان و مرگ و میر آنها به صورت قطعی جلوگیری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: عاملی که سبب شده است تا ما در این زمینه بتوانیم به یک وضعیت ایده آل دست پیدا کنیم اینکه هم آموزش مادران باردار را افزایش دادیم و هم میزان مراقبت‌ها و تست و پیگیری‌ها را به وضعیت مطلوب‌تری رسانده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، مرگ ، میر ، مادران ، باردار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.