سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

شطرنج جام ملتهای آسیا در تبریز انتخابی رقابتهای جهانی خواهد بود

دبیر کل کنفدراسیون شطرنج آسیا در آیین امضاء توافق نامه میزبانی هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج مردان و زنان جام ملت ھای شطرنج آسیا در تبریز گفت : رقابتهای شطرنج جام ملتهای 2014 آسیا در تبریز انتخابی رقابتهای جهانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،ھشام علی محمد طاھر افزود : رقابتهای شطرنج جام ملتهای آسیا هر 2 سال یکبار برگزار و دوره گذشته به میزبانی چین برگزار شدو در سال 2005 نیز ایران و اصفهان میزبان این رقابتها بود که تجربیاتی خوبی را در ایران داشته ایم.

دبیر کل کنفدراسیون شطرنج آسیا در ادامه بیان کرد : 50 کشور عضو کنفدراسیون شطرنج آسیا هستند و برای این 50 کشور دعوتنامه ارسال خواهد شد ولی بر اساس تجربیات کنفدراسیون و رایزنی های ما در تبریز شاهد حضور بیش از 20 تا22 تیم خواهیم بود.

ھشام علی محمد طاھر تصریح کرد : به جهت نزدیکی این رقابتها با المپیاد جهانی شطرنج ، رقابتهای شطرنج هجدهمین دوره رقابتهای مردان و زنان جام ملت ھای شطرنج آسیا در تبریز بهترین دوره رقابتها برای آمادگی شطرنجبازان خواهد بود و این مزیت مهم این رقابتهاست که با استقبال خوب تیمها نیز بهمراه خواهد بود.

وی برگزاری این رقابتها را عامل مهمی در شناساندن ایران و آذربایجانشرقی و تبریز به آسیا دانست و افزود : توریسم ورزشی یکی از ارکان مهم جلب توریسم در دنیا تبدیل شده و این رقابتها برای توریسم ورزشی آذربایجانشرقی نقش مهمی را میتواند ایفاء کند.

وی همچنین خبر از حضور تیم شهرداری تبریز به عنوان تیم دوم ایران اسلامی در این رقابتها را داد.

طی مراسمی در هتل تبریز توافق نامه بین مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی ، مدیرعامل باشگاه شهرداری تبریز ، نماینده فدراسیون شطرنج و ھشام علی محمد طاھر دبیر کل کنفدراسیون شطرنج آسیا هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج مردان و زنان جام ملت ھای شطرنج آسیا به میزبانی تبریز 29 اردیبهشت الی 9 خرداد سال 1393 برگزار خواهد شد.

در این آیین توافق نامه نهایی مقرر شد رقابتهای هجدهمین و یازدهمین دوره شطرنج جام ملتهای آسیا در دو بخش زنان و مردان در تبریز برگزار شود.

ھشام علی محمد طاھر دبیر کل کنفدراسیون شطرنج آسیا که به ھمراه مھرداد پھلوان زاده، خزانه دار فدراسیون شطرنج آسیا و فریدون اسکندری، رئیس کمیته لیگ و مسابقات فدراسیون به تبریز سفر کرده است، پیش از این در عمارت میدان ساعت شھرداری تبریز جلسه ای را با شھردار، رئیس و اعضای شورای کلانشھر تبریز برگزار کردند.
 
 
انتهای پیام/ش

 

برچسب ها: شطرنج ، جام ، ملت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.